کد خبر: 28455
تاریخ انتشار: جمعه, 15 ارديبهشت 1396 - 14:52

داخلی

»

اخبار نمایشگاه

معاون اجرایی سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

تخلفات ناشران در نمایشگاه امسال کاهش یافته است

منبع : لیزنا
معاون اجرایی سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اعلام آمار شرک‌ کنندگان در نمایشگاه امسال از کاهش میزان تخلفات ناشران خبر داد.
تخلفات ناشران در نمایشگاه امسال کاهش یافته است
 
به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام ستاد خبری سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مهدی اسماعیلی در نشست خبری که ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه در محل نمایشگاه کتاب برگزار شد، افزود: امسال 140 ناشر خارجی از 42 کشور، 2660 ناشر داخلی در 1850 غرفه در نمایشگاه کتاب حاضر شدند.
 
او با اشاره به برگزاری 37 نشست و کارگاه در دو روز نخست نمایشگاه کتاب گفت: 4کارگاه آموزشی، 15 نشست در سرای اهل قلم، 6 نشست در سرای کتابنامه و 12 نشست در سرای اهل قلم بین‌الملل برگزار شده است.
معاون اجرایی نمایشگاه با اشاره به بروز برخی مشکلات در جریان برپایی نمایشگاه و با تاکید بر اینکه در امور اجرایی بروز چنین مشکلاتی تا حدی طبیعی است یادآور شد: براساس تجربه سال گذشته که آبگرفتگی مشکلاتی را در غرفه ها پدید آورده بود امسال سالن ها کمی دیرتر تحویل نمایشگاه کتاب شد.
 
اسماعیلی با بیان اینکه در سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امور اجرایی از سوی اتحادیه ناشران داخلی به به تشکل های نشر واگذار شده است افزود: همچنین در روز نخست نمایشگاه به علت غیبت حدود 40-50 ناشر اقدامات جایگزینی غایبان با متقاضیان به سرعت انجام و ناشرانی که پشت در نمایشگاه مانده بودند در غرفه های خالی مستقر شده‌اند.
 
 تاکید بر رعایت موارد ایمنی از سوی غرفه‌داران
 
اسماعیلی از برگزاری کلاس آموزشی آتش نشانی برای غرفه داران یک روز پیش از آغاز به کار نمایشگاه خبر داد و گفت که البته متاسفانه بعضی از غرفه داران ضوابط ایمنی را رعایت نکردند که از سوی مدیران سالن‌ها به آنها برای نصب کپسول آتش نشانی در غرفه ها تذکر داده می‌شود.
 
اسماعیلی در مورد میزان تخلفات و احکام صادر شده در کمیسیون نظارت بر تخلفات سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از کاهش میزان تخلفات خبر داد و گفت: چند مورد تخلف در این دو روز گزارش شد که مهمترین آنها ثبت نام کلاس و فروش بسته های آموزشی کنکور در غرفه‌های فروش کتب درسی و همچنین فروش کتب غیر از سوی ناشران بود که با آنها برخورد جدی شد.
وی با بیان اینکه براساس تصمیم کمیته نظارت بر تخلفات نمایشگاه کتاب در مرحله اول به متخلفان تذکر کتبی داده می‌شود، تاکید کرد: که در صورت ادامه تخلف ظرف 24ساعت هیات اجرایی حکم متناسب با تخلف در مورد ناشران و غرفه داران متخلف اجرا می‌کند.
 
او همچنین افزود: البته دو ناشر نیز در دو روز اول نمایشگاه اقدام به فروش کتاب‌های ممنوعه کرده بودند که به آنها نیز تذکر جدی داده شد.
 
معاون اجرایی سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تاکید کرد: فروش کتاب غیر یعنی فروش کتاب دیگر ناشران از سوی یک ناشر تخلف قطعی است و علاوه بر مسوولان نمایشگاه اتحادیه ناشران داخلی نیز با چنین تخلفاتی برخورد جدی می‌کنند.
 
اسماعیلی با اشراه به اینکه از نمایشگاه بیست و هشتم امور اجرایی برای نخستین بار از سوی کمیته ناشران داخلی به صنف واگذار شد از کاهش میزان تخلفات بارز از سوی ناشران خبر داد و گفت: در آثار صد ناشر به علت تخلفات محرز از نمایشگاه محروم شدند، این رقم سال گذشته 49 مورد گزارش شد و امسال به طور قطع خیلی کمتر شده است.
 
اسماعیلی توضیح داد: حذف فروش کتب غیر مساله ای جدی اما زمان‌بر است و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد این پدیده نباشیم.
 
او با ابراز تاسف از بروز برخی تخلفات از جمله کتابسازی یعنی به طور مثال تبدیل به شاهنامه به چند کتاب، بسیاری از این موارد تخلف ناشی از ضعف های قانونی دانست و با بیان اینکه ضوابط نمایشگاه مشکلاتی دارد و حضور ناشران براساس تعداد عناوین آنان سنجیده می شود از لزوم بازنگری در ضوابط نمایشگاه کتاب از لزوم سخنرانان آورد.
 
معاون اجرایی نمایشگاه در مورد تخفیف های کتاب های عرضه شده در نمایشگاه نیز گفت: ناشران ملزم به در نظر گرفتن حداقل ده درصد و حداکثر سی درصد تخفیف به خریداران هستند اما تخیف های بیشتر از سقف تعیین شده تخلف است و با آن برخورد می شود.
 
او در مورد پاسخ به سوالی در مورد فروش اسباب بازی در غرفه های کودکان گفت: در این مورد تخلفی تاکنون به هیات رسیدگی به تخلفات گزارش نشده است و امسال هیچ غرفه ای که فقط وسایل بازی عرضه کند در نمایشگاه حضور ندارد.
 
کاهش زمان حرکت قطارهای مترو به سمت شهر آفتاب
 
اسماعیلی همچنین با اشاره به اینکه امسال 24 هزار پارکینگ برای ناشران و غرفه داران در نظر گرفته شده است در مورد ترافیک ایجاد شده در محدوده ورودی نمایشگاه کتاب گفت: متاسفانه بسیاری از افرادی که کارت ورود به پارکینگ را ندارند مبادرت به استفاده از پارکینگ می کنند که همین موجب ایجاد ترافیک می شود.
 
او با این توضیحات از ناشران و مردم خواست با توجه به تسهیلات مناسب در نظر گرفته شده برای حضور در نمایشگاه کتاب از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
 
به گفته او مترو تهران همزمان با آغاز به کار سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تعداد و حرکت قطارها به سمت نمایشگاه را بیشتر کرده و براساس اعلام مترو فاصله بین حرکت قطارها به سمت نمایشگاه و از نمایشگاه به داخل شهر 5 تا 7 دقیقه است.
 
اسماعیلی افزود: اتوبوس و تاکسی نیز از دو میدان اصلی شهر تهران برای شهرآفتاب در نظر گرفته شده است که مردم می توانند در صورت نیاز از آنها نیز استفاده کنند.
 
براساس اعلام مترو تهران در روز دوم نمایشگاه 95 هزار شهروند از مترو برای رسیدن به شهر آفتاب استفاده کردند.
 
او در مورد غرفه های فروش مواد غذایی در محوطه نمایشگاه نیز با بیان اینکه این غرفه ها از سوی شهرداری به فروشندگان واگذار شده اند. از نظارت هر روزه نمایشگاه کتاب و وزارت بهداشت از این غرفه ها خبر داد و گفت: در دو روز گذشته نیز چند محموله مواد غذایی فاسد شناسایی و امحاء شده اند.
 
توضیح آب معدنی به زیر قیمت مصرف کننده، جلوگیری از فعالیت دست فروشان در محوطه نمایشگاه، بهبود کیفیت خدمات ارایه شده در نمایشگاه نسبت به سال گذشته و مدیریت موفق شرایط جوی در دو روز اول نمایشگاه کتاب از دیگر مواردی بود که معاون اجرایی سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
 
سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: