کد خبر: 24953
تاریخ انتشار: سه شنبه, 19 مرداد 1395 - 08:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

توجه به افزایش سرانه فضای کتابخانه دانشگاه‌های پیام نور

منبع : لیزنا
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه پیام نور گفت: در حال حاضر فضای سرانه هر دانشجو برای مطالعه در حدود 1 متر مربع بوده و ما در حال تلاش هستیم این سرانه را در سال‌های آینده افزایش دهیم.
توجه به افزایش سرانه فضای کتابخانه دانشگاه‌های پیام نور

کریم نجفی‌برزگر، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه پیام نور در گفتگو با خبرنگار لیزنا با اشاره به وضعیت کتابخانه های این دانشگاه اظهار داشت: کتابخانه‌های واحدهای دانشگاه پیام نور هر ساله در آغاز سال تحصیلی جدید با خرید کتابهای درسی و مجلات علمی مجهز شده تا دانشجویان جدید‌الورود و سایر دانشجویان در حال تحصیل همچنین پژوهشگران و استادان بتوانند با فکری آزاد و با استفاده از منابعی عظیم به کار تحقیق و مطالعه بپردازند.


وی بیان کرد:‌ هم اکنون کتابخانه‌های دانشگاه پیام نور نسبت به ناشران هیچ بدهی نداشته و هر سال اعتبار برای تجهیز سالن‌های مطالعه و نسخه‌های الکترونیکی کتابخانه‌های واحد های این دانشگاه تامین می شود تا دانشجویان مشکلی در زمینه مطالعه و یادگیری دروس دانشگاهی نداشته باشند.


نجفی برزگر یادآور شد: در حال حاضر فضای سرانه هر دانشجو در حدود 1 متر مربع بوده و ما در حال تلاش هستیم این سرانه را در سال‌های آینده افزایش دهیم.


وی عنوان کرد: دانشگاه پیام نور در یک اقدام خیرانه کتاب های قدیمی خود را به مناطق محروم ارسال می کند تا مردم آن مناطق از حیث مطالعه و پژوهش با مشکلی مواجه نشوند.


معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه پیام نور گفت: در حال حاضر بزرگترین کتابخانه‌های مراکز آموزش عالی پیام نور در مراکز استان‌ها واقع بوده و برنامه ما در آینده این است که کتابخانه واحدهای دانشگاهی شهرهای کوچک نیز مجهزتر از قبل شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: