کد خبر: 31865
تاریخ انتشار: شنبه, 04 آذر 1396 - 15:49

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

دهمین همایش ادکا با عنوان «حاکمیت اطلاعات»  برگزار شد

منبع : لیزنا
دهمین همایش اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی ایران (ادکا) تحت عنوان «حاکمیت اطلاعات» روز چهارشنبه، اول آذر ماه در تالار مولوی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
دهمین همایش ادکا با عنوان «حاکمیت اطلاعات»  برگزار شد

به گزارش لیزنا، همایش «حاکمیت اطلاعات» با حضور سعید رضایی شریف آبادی، سید ابراهیم عمرانی، نرگس نشاط و مرتضی کوکبی، نوید نظافتی (عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی) و جمعی از اساتید علم اطلاعات و دانش شناسی از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر روز چهارشنبه، اول آذر ماه و در قالب سه پنل علمی برگزار شد.

در پنل اول این همایش مقالات «دنیای مجازی و کارکردهای کتابخانه و مراکز اطلاع رسانی در توسعه ارائه خدمات ترویج اشاعه اطلاعات در جامعه اطلاعات» از کبری انصاریان مقدم؛ «شناسایی راهکارهای توسعه تجاری سازی دانش در حوزه های علوم انسانی و اجتماعی از دیدگاه اساتید این حوزه در دانشگاه شهید چمران اهواز» از فرزانه قنادی نژاد و صادق یاری؛ «حافظه سازمانی پیش زمینه حاکمیت اطلاعات در سازمان های دانش محور (الگویی برای استفاده در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران)» از نرگس نشاط و منیر کریمی چایجانی ارائه شد.

در پنل دوم مقاله «کلان داده ها در آلتمتریکس: تحلیل بیش از چهل و یک میلیون توییت مقاله های علمی» از محمد امین عرفان منش، الهه حسینی و سحر حبیبی؛ مقاله «بررسی وضعیت فرآیند ترجمان دانش در میان پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و تبیین نقش کتابداران دانشگاهی در این فرایند» از سارا دخش و علی حمیدی و مقاله «بررسی رابطه سرمایه فکری با عملکرد سازمانی در مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری شیراز» از محمد رضا نیازمند، مریم انصاری و سارا احمدی زاده به اشتراک گذاشته شد.

در پنل سوم نیز مقالات «چالش های امنیتی فناوری آر.اف.آی. دی کتابخانه ها بر اساس مولفه های اشیا» از اعظم آقایی میرک، محسن حاجی زین العابدینی، الهه السادات آقایی میرک آبادی؛ «جایگاه دسترسی آزاد به اطلاعات در قوانین و حقوق شهروندی ایران» از احمد کریم خانی و نرگش نشاط و «تقابل شکاف دیجیتال و فقر اطلاعاتی در جامعه جهانی» از سحر اکبری، هاجر محمدی، مهدی عزیزی و سمیرا اسماعیلی ارائه شد.

در پایان جلسه ضمن تقدیر از حامیان همایش «حاکمیت اطلاعات»، طبق نظر هیئت داوران مقاله سارا دخش و علی حمیدی با عنوان «بررسی وضعیت فرآیند ترجمان دانش در میان پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و تبیین نقش کتابداران دانشگاهی در این فرایند» به عنوان مقاله برتر انتخاب شد. همچنین جایزه پوستر برتر دهمین همایش ادکا به مقاله «بررسی و شناسایی حوزه های موضوعی فعال در تولید محتوای دیجیتال در بستر وب» از زینب صفوی، نجمه سالمی و سعید رضایی شریف آبادی اهدا شد و جایزه برترین رزومه دانشجویی به ميلاد روشنی، دانشجوی ارشد كتابداری دانشگاه علوم پزشكي ايران تعلق گرفت.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: