کد خبر: 32326
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 06 دی 1396 - 14:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

آیین نکوداشت فعالیت های علمی و پژوهشی استاد رحیم فرحی شاهگلی برگزار شد +عکس

منبع : لیزنا
همزمان با پنجمین مجمع عمومی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی شاخه آذربایجان شرقی، آیین نکوداشت استاد رحیم فرحی شاهگلی با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در محل تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.
آیین نکوداشت فعالیت های علمی و پژوهشی استاد رحیم فرحی شاهگلی برگزار شد +عکس

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، پنجمین مجمع عمومی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی شاخه آذربایجان شرقی و آیین نکوداشت استاد رحیم فرحی شاهگلی با حضور محمد محمدپو؛ر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، سید محمدحسین آل هاشم؛ مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمالغرب کشور، حسن کیانی خوزستانی؛ عضو هیئت مدیره و نماینده انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، معاونین و مسئولین اداره کل کتابخانه های عمومی استان، اعضای هیئت امنای کتابخانه مرکزی تبریز(ملی سابق) و جمعی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه های آذربایجان شرقی در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.

در ابتدای مراسم سولماز زرداری، عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز و رئیس هیئت مدیره انجمن کتابداری شاخه آذربایجان ضمن عرض خیرمقدم، به بیان گزارش عملکرد یکساله انجمن کتابداری شاخه آذربایجان پرداخت.  وی عضویت حقوقی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در انجمن، برگزاری کارگاه متنوع علمی و پژوهشی از جمله کارگاه «آشنایی با کتابخانه‌های دیجیتال کودکان» به تدریس دکتر فائقه محمدی عضو هیأت علمی دانشگاه تبریز و کارگاه «مدیریت اطلاعات شخصی با استفاده از فناوری های ذخیره ابری» به تدریس دکتر مریم صراف­زاده عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، امضای تفاهم نامه با مجتمع فنی تبریز جهت برگزاری دوره های آموزشی، حضور در نمایشگاه بین المللی تبریز به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی استان، همکاری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بعنوان بازوی فکری و اجرایی در راستای انتخاب تبریز به عنوان پایتخت کتاب تبریز، حضور فعال در کنگره سالانه متخصصان علوم کتابداری و اطلاع رسانی ایران، همکاری داوطلبانه با اداره کل آموزش و پرورش استان جهت راه اندازی کتابخانه دارالقرآن آموزش و پرورش ناحیه 3 تبریز و ... را از اهم فعالیت های یکساله انجمن بیان کرد.

رسول زوارقی، معاون آموزشی دانشکده علوم تربیتی و روانشانسی دانشگاه تبریز نیز ضمن تحسین برانگیز بیان کردن عملکرد یکساله انجمن، از تواضع و فروتنی استاد رحیم فرحی شاهگلی با دانشجویان و سخت کوش شناخته شدن استاد در دانشگاه تبریز یادکرد و گفت: ایشان استادی است که مردم دوستی و مردم داری را فراموش نکردند و امروز شاهد آن هستیم که از اقصی نقاط کشور برای نکوداشت استاد گرانقدر مطالبی را فرستاده و از شاخصه های بارز ایشان سخن می گویند.

حسن کیانی خوزستانی، عضو هیئت مدیره و نماینده انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران و دانشیار دانشگاه الزهراء تهران نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از حضور در پنجمین مجمع عمومی انجمن استان آذریایجان شرقی، داشته های خود را مدیون افتخار شاگردی در محضر استاد فرحی شاهگلی و استاد تسبیحی و سایر اساتید پیشکسوت دانشگاه تبریز دانسته و از هیئت مدیره انجمن به جهت برگزاری نکوداشت استاد فرحی شاهگلی در شان ایشان تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه مراسم محمد محمدپور، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از استاد رحیم فرحی شاهگلی به عنوان سمبل و استاد اثر گذار، متواضع، اخلاق مدار و الگو برای مدیران، اساتید و دانشجویان حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی نام برده افزود: شخصیتهایی مانند برادران نخجوانی، دولت آبادی، عابد، رضایی، محدث، رفیعیان، مرحوم میر یونسی، و استاد رحیم فرحی شاهگلی سهم عظیمی در پیشرفت فرهنگ کتاب و کتابداری و پایه ریزی حرکت عظیمی در حوزه رشد کتابخانه ای را به عهده داشتند. وی هم چنین در ادامه سخنان خود 25 سال آشنایی با استاد رحیم فرحی شاهگلی را کسب درس اخلاق و فروتنی دانسته گفتند: اگر آیین تکریم بزرگان مسیر اخلاق، تواضع، فروتنی و مایه های فکری اخلاقی را همراه داشته باشد نتیجه خواهیم گرفت.

محمدپور آیین نکوداشت بزرگان را ایجاد یک پیوستگی و از بین بردن گسیختگی و بحران هویت در جامعه بیان کرده و خاطر نشان شد: انسجام فرهنگی جامعه در گرو درس گرفتن از تجربیات صاحب نظران پیشین و ایجاد پل میان امروز و گذشته می باشد.  

سعید جلالی، خیر تبریزی و عضو هیئت امنای کتابخانه مرکزی تبریز با خواندن «خود نوشت» استاد فرحی شاهگلی اشاره کردد: استاد در طول 47 سال و 18 روز خدمتشان 19 رئیس دانشگاه را همراهی کرده و حاوی گنجینه های زیادی از دانش های مدیرتی هستند. وی از خاطرات شیرین خود با استاد سخن گفته و چهل سال همکاری با ایشان را برگ زرین دوران خدمات خود بیان کرد.

علی قهرمانی آدینه، پیشکسوت گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تبریز و از شاگردان استاد نیز در این مراسم ضمن بیان خاطراتی از همکاری با استاد فرحی شاهگلی به تمجید از پایبندی استاد شاهگلی به اخلاق حرفه ای در تمامی مناصب خود پرداخت.

در پایان مراسم هدایایی به رسم یاد بود از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، ادراه کل کتابخانه های عمومی استان، انجمن کتابداری ایران، انجمن کتابداری و اطلاع رسانی شاخه آذربایجان، هیئت امنای کتابخانه مرکزی تبریز، کتابخانه مصلای تبریز و هدایایی از طرف شاگردان استاد به ایشان تقدیم شد. همچنین پرتره استاد فرحی شاهگلی نقاشی شده توسط حسن بلندی کتابدار کتابخانه عمومی شهدای فرهنگی آذرشهر  رو نمایی شده و تقدیم ایشان شد.                                

 

 

داود.م
|
Iran
|
1400/09/07 - 14:44
0
0
سلام و درود بر استاد فرهیخته و با اخلاق دانشگاه تبریز استاد ارجمند شاهگلی که برای همه دانشجویان رشته کتابداری مظهر متانت و صبوری بودند . هیچ وقت بزرگواری و کمک های فکری و معنوی ایشان از خاطره ام در زمان دانشجویی ام در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی تبریز فراموش نخواهد شد. استاد هر جا هستی سلام و درود ما بر شما ، پاینده باشید.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: