کد خبر: 33171
تاریخ انتشار: دوشنبه, 23 بهمن 1396 - 11:11

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

موسسه اطلاعات علمی (ISI) توسط کلریویت احیا می‌شود

منبع : لیزنا
شرکت کلریویت که وب آو ساینس را خریده بود، می خواهد همان نام قدمی موسسه اطلاعات علمی (ISI) را دوباره احیا کند.
موسسه اطلاعات علمی (ISI) توسط کلریویت احیا می‌شود

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی کلریویت – کلریویت آنالیتیکس، شرکت پیشرو جهانی در زمینه ارائه تجزیه وتحلیل اطلاعات قابل استناد برای پیشبرد سرعت نوآوری، هفتم فوریه (18 بهمن) اعلام کرد که سازمان معتبر «موسسه اطلاعات علمی (ISI)» را در گروه پژوهش‌های علمی و آکادمی‌اش احیا خواهد کرد. دیدگاه جدید این موسسه بر روی توسعه روش‌های تحلیل و کتابشناسی تمرکز خواهد کرد که با همکاری‌ با شرکا و مشتریان در همه جامعه علمی صورت می‌گیرد.

آنت توماس، مدیرعامل گروه پژوهش‌های علمی و آکادمیک در کلریویت انالیتیکس در این باره توضیح داد: «موسسه اطلاعات علمی (ISI) به مدت 50 سال منبع اصلی پژوهش و توسعه کالا‌ها در جهان علم‌سنجی بود. موسسه اطلاعات علمی (ISI) بنیان‌گذارِ آن چیزی است که امروز کلریویت آنالیتیکس است و هسته اصلی گروه پژوهش‌های علمی و آکادمی است.»

موسسه اطلاعات علمی (ISI) در سال 1960 توسط یوجین گارفیلد تاسیس شد. در سال 1964 شاخص استناد علمی - اولین شاخص استناد برای علوم پایه -  را ارائه کرد. در دهه 1970 شاخص استناد علوم اجتماعی، شاخص استناد هنر و علوم انسانی و همچنین گزارش استناد مقاله‌ها که شامل ضریب تاثیر مقاله می‌شد را ارئه کرد. این شاخص‌ها جمع‌آوری شدند و در سال 1997 به عنوان «وبِ علوم» بر روی اینترنت معرفی شدند؛ امری که نوع جستجو برای اطلاعات مورد علاقه‌ مردم را دگرگون کرد. دکتر گارفیلد ظهور صفحات هایپرلینک بر روی وب و الگوریتم جستجوی گوگل (اختراعی که به نام گارفیلد ثبت شده است) را پیش‌بینی کرد. حدود 40 سال طول کشید تا توسعه تکنولوژی خودش را به نگاه گارفیلد برساند.

به عنوان بخشی از کلریویت آنالیتیکس، موسسه اطلاعات علمی از دسترسی به مجموعه غنی اطلاعات «وب علوم» بهره خواهد برد. با داشتن نزدیک به 150 میلیون مدرک از 33هزار مقاله، مجموعه منابع منحصربه‌فرد «وب علوم» به پژوهشگران وسعت اطلاعاتی لازم برای جامع بودن، بدون قربانی کردن دقتی که برای درک نکات ظریف رشته‌شان نیاز است، را ارائه می‌دهد.موسسه اطلاعات علمی همکاری‌های بیشتر آکادمیک-صنعتی را ترویج می‌کند و تصمیم دارد تا از اطلاعات غنی و پیشرفته پایگاه داده‌های IP گروه به نام «شاخص ثبت جهانی درونت (DWPI)» استفاده کند. این تکولوژی ثبت اختراع هوشمند به موسسه یک نگاه خاص از نوآوری را ارائه می‌دهد.

سامانتا بریج مدیر استراتژی و تغییر، مسئول احیای موسسه اطلاعاتی علمی می‌گوید: «موسسه اطلاعات علمی نه تنها در سنجش‌های جدید پیشرو خواهد بود بلکه به صورت جدی بر روی تجریه عمیق و غنی‌ای ساخته خواهد شد که درک درستی از زیرساخت‌های تنظیمات استاندارد‌ها در سنجش‌های مربوط است. ما به قواعد اصلی‌مان وفادار خواهیم بود در حالی که تفسیری نو از آنها برای یک دنیای متفاوت انجام می‌دهیم. ما به ترویج تمامیت در پژوهش متعهد خواهیم ماند. در واقع، ما به آینده باز خواهیم گشت.» 

مترجم: ونداد ذوقی

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: