کد خبر: 34231
تاریخ انتشار: یکشنبه, 09 ارديبهشت 1397 - 17:07

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه رونمایی کرد

«دروازه اطلاعاتی»، ابزاری برای دسترسی یکپارچه به منابع دانش +فیلم

منبع : لیزنا
کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبایی، روز شنبه، 8 اردیبهشت ماه از ابزار «دروازه اطلاعاتی» رونمایی شد.
«دروازه اطلاعاتی»، ابزاری برای دسترسی یکپارچه به منابع دانش +فیلم

به گزارش خبرنگار لیزنا، در مراسم گرامیداشت مقام استاد که دانشگاه علامه طباطبایی به مناسبت روز معلم در پژوشگاه صنعت نفت برگزار کرد، ابزار «دروازه اطلاعاتی» که توسط کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد این دانشگاه طراحی شده است، رونمایی شد.

دروازه اطلاعاتی رسانه ای برای دسترسی به محتوا و خدمات ارائه شده بر روی محیط ها یا منابع اطلاعاتی مختلف به روشی یکپارچه، بدون نیاز به مراجعه مستقیم به آن محیط‌ها یا منابع است.  دروازه ها همانند سرپوشی بر روی منابع و سامانه‌های زیر پوشش خود قرار گرفته و دسترسی به محتوا و خدمات آنها را به صورت همزمان و واحد امکان‌پذیر می‌سازند. 

با توجه به مزایا و سودمندی دروازه های اطلاعاتی، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه اقدام به راه اندازی دروازه دانلود اطلاعاتی دانشگاه مبتنی بر سرویس «اس دی اس»  کرده است.  این دروازه اطلاعاتی با هدف دسترسی یکپارچه به کل منابع اطلاعاتی کتابخانه دیجیتالی و پایگاه های اطلاعاتی بین المللی مشترک شده توسط کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد طراحی شده است.  

این خدمات جدید از کتابخانه مرکزی افزون بر منابع اشاره شده،  امکان دسترسی به «مجلات دسترسی آزاد» موجود در دیگر پایگاه های اطلاعاتی را از طریق یک محیط کاربر واحد فراهم می نماید.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: