بازدید رؤسای کتابخانه‌های دانشگاه‌های عراق از کتابخانه دانشگاه علامه

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام دانشگاه علامه طباطبایی، جلسهای مشترک با روسای کتابخانههای دانشگاهی عراق و مسئولین انجمن فناوری اطلاعات این کشور با حضور معاون پژوهشی،  رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و مدیرگروه علم اطلاعات ودانششناسی دانشگاه علامه طباطبایی روز چهارشنبه، 19 اردیبهشت ماه در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه، پس از سخنرانیهای علومی یزدی؛ معاون پژوهشی دانشگاه، میترا صمیعی؛ مدیرگروه علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه، طلال الزهیری؛ رئیس انجمن فناوری اطلاعات عراق، سید مهدی طاهری؛ رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد به ارائه توضیحاتی در رابطه با خدمات جدید کتابخانه مرکزی از جمله دروازه اطلاعاتی دانشگاه ارائه کرد. سپس مجموعه کتابخانهای دانشگاه را به صورت اجمالی معرفی نمود.

در ادامه، جمع حاضر به بحث و تبادل نظر پیرامون کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دنشگاه علامه طباطبائی و نیز لزوم همکاریهای مشترک بین کتابخانهها و گروههای آموزشی پرداختند. در این بین، استقبال هیئت عراقی از دووجهی بودن کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد قابل توجه بود و مایل به بهرهمندی از تجارب همکاران کتابخانه مرکزی بودند.

بازدید از بخشهای مختلف کتابخانه و نیز موزه دانشگاه، بخش پایانی این برنامه مشترک بود.