کد خبر: 34897
تاریخ انتشار: دوشنبه, 14 خرداد 1397 - 15:24

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

افق اروپا با ۱۰۰ میلیارد یورو سرمایه گذاری در حوزه پروژه های پژوهشی 

منبع : لیزنا
اتحادیه اروپا با هدف حمایت از کارآفرینان طی سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ مبلغ ۱۰۰ میلیارد یورو در حوزه پروژه های پژوهشی سرمایه گذاری می کند.
افق اروپا با ۱۰۰ میلیارد یورو سرمایه گذاری در حوزه پروژه های پژوهشی 

به گزارش لیزنا طبق توضیحات جعفر مهراد، بنیانگذار ISC و مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، اتحادیه اروپا درصدد است ۱۰۰ میلیارد یورو (۱۲۰ میلیارد دلار) برای پروژه های پژوهشی  طی سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری کند. این بودجه شامل بریتانیا که در سال ۲۰۱۹ اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد، نمی شود.

با پیشنهاد این بودجه توسط کمیسیون اروپایی برای «چارچوب برنامه ۹» مباحث جدی بین پارلمان اروپا و شورای اتحادیه اروپا که مرکب از نمایندگان ۲۷ کشور عضو این اتحادیه است، صورت خواهد گرفت.  چارچوب برنامه ۹ جزو برنامه های افق ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا است. افق ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا شامل سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ است که برای آن بودجه ای برابر با ۸۰ میلیارد یورو مصوب شده است. برنامه سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ افق اروپا نام دارد.

درخواست سازمان های آموزش عالی اتحادیه از حمله انجمن دانشگاه های اروپایی که اعضای آن را بیش از ۸۰۰ موسسه علمی تشکیل می دهند ۱۶۰ میلیارد یورو است. این انجمن پیشنهاد کمیسیون اروپایی را به ارزش ۱۰۰ میلیارد یورو برای همه فعالیت های تحقیق و توسعه مناسب نمی داند. از طرف دیگر، کمیته صنعت، پژوهش و انرژی پارلمان اروپا مدافع بودجه ۱۲۰ میلیارد یورویی است و می خواهد در مذاکرات آتی خود با شورا از این افزایش دفاع کند. این کمیته بر این باور است که این سطح از بودجه رهبری جهانی اروپا را در حوزه های فناوری استوار و حفظ خواهد کرد.

معمولا نمایندگان کشور های عضو اتحادیه که در شورای اروپا  حضور دارند بر کاهش بودجه تاکید می کنند، درحالیکه پارلمان اروپا خواهان افزایش بودجه است.  بودجه افق اروپا با خروج انگلستان از اتحادیه به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. بودجه پیشنهادی فاقد سهم انگلستان است که یکی از منابع مهم و تامین کننده بودجه اتحادیه اروپا است.

پژوهشگران انگلیسی از استفاده کنندگان عمده افق ۲۰۲۰ بوده و تا کنون در حدود ۱۰ میلیارد یورو به عنوان پژوهانه به این پژوهشگران پرداخت شده است. انگلستان ممکن است به عنوان کشور وابسته با افق اروپا همکاری کند و به آن متصل شود. کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا مانند نروژ و سویس که در افق ۲۰۲۰ مشارکت دارند حق اشتراک خود را براساس تولید ناخالصی داخلی پرداخت می کنند.

افق اروپا از سه ساختار مهم چشم انداز ۲۰۲۰ پشتیبانی می کند: ۱۳ میلیارد یورو برای تحقیقات بنیادی شورای پژوهشی اروپا،  ۱۳/۵ میلیارد یورو برای برنامه های صنعتی و ۷/۵ میلیارد یورو برای برنامه چالش های اجتماعی در ۷ حوزه از جمله غذا، انرژی،  آب و هوا و علوم اجتماعی.

چارچوب جدید دو مورد دیگر را نیز مد نظر دارد که شامل برنامه های چند رشته ای و شورای نوآوری اروپا  است. هدف از برنامه اخیر حمایت از کارآفرینان  است.

saeid
|
iran
|
1397/03/15 - 09:09
0
0
سلام وعرض ادب ،استاد بزرگوار در همین سطح پایین ،نهاد هایی مثل کتابخانه های عمومی در 10سال گذشته از همین بودجه موجود چه اقداماتی برای کارآفرینان ،صنعتگران،کارگران و اقشار مرتبط با تولید انجام داده اند ؟
چه نشست های کتابخوانی با محتوای کارآفرینی برگزار شده است؟
ورودی کدام کتابخانه با پوسترکتابهای کارآفرینان مزین گردیده است؟
متاسفانه برخی مدیران فقط نگاه به اسنادوقوانین بالادستی دارند وهیچگونه جسارت مدیریتی وخلاقیتی را دارا نمی باشند .
اطلس فرهنگسرا ها ،قرائت خانه ها ،کتابخانه ها وسایر مراکز فرهنگی ،پژوهشی را ببیند به عمق فاجعه پی خواهید برد.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: