کد خبر: 37334
تاریخ انتشار: شنبه, 07 مهر 1397 - 09:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

اولین جلسه کتابخانه‌های پزشکی چهارمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات

منبع : لیزنا
نخستین جلسه پیش نشست کتابخانه‌های پزشکی از چهارمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات در روز چهارشنبه چهارم مهرماه 1397 برگزار شد.
اولین جلسه کتابخانه‌های پزشکی چهارمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات

 به گزارش لیزنا،نخستین جلسه پیش نشست کتابخانه‌های پزشکی از چهارمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات در روز چهارشنبه چهارم مهرماه 1397 در سالن جلسات ایرانداک با حضور سیدابراهیم عمرانی، دکتر محمد زره‌ساز، دکتر سید جواد قاضی میرسعید و دکتر عبدالرسول خسروی و خانم‌ها دکتر شیخ شعاعی، دکتر فضلی و دکتر نعمتی برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر زره‌ساز ضمن خوش‌آمدگویی هدف و موضوع اصلی چهارمین کنگره متخصصان اطلاع‌رسانی که در 28 و 29 آبان‌ماه در کتابخانه ملی برگزار می‌شود را تشریح کرد.

در ادامه  ابراهیم عمرانی آمادگی خود را برای همکاری در زمینه نشست کتابخانه‌های پزشکی اعلام کرد و گفت: کنگره متخصصان علوم اطلاعات بستری را برای گروه‌های مختلف متخصصان اطلاع‌رسانی فراهم آورده که بتوانند مشکلات و مسایل حرفه‌ای خود را در آنجا مطرح و پی‌گیری کنند.

وی تاکید کرد: موضوع اصلی کنگره امسال به آموزش کتابداری و اطلاع‌رسانی (مهارت آفرینی و آموزش) می پردازد.

در ادامه دکتر خسروی ضمن تشکر از برگزارکنندگان کنگره متخصصان اطلاع‌رسانی به منظور فراهم آوردن بستر مناسب برای کتابداران و متخصصان اطلاع‌رسانی پزشکی در این شرایط دشوار به نشست قبلی که در سومین کنگره برگزار شده بود، اشاره کرد و گزارش کوتاهی ارایه داد. وی هدف از برگزاری این جلسه را انتخاب محور اصلی این نشست، انتخاب اساتید جهت پانل و رویکرد و نحوه ارایه نشست اعلام کرد.

در ادامه دکتر قاضی میرسعید نیز ضمن تشکر از ایجاد بستر مناسب برای تعامل و هم‌اندیشی در این کنگره برای متخصصان اطلاع‌رسانی حوزه پزشکی، گفت: امروزه مشکلات بسیار زیادی برای فارغ‌التحصیلان و به طور کلی بازار کار وجود دارد که باید به آن پرداخته شود. به نظر می رسد که این نشست می‌تواند به این موضوع بپردازد. همچنین امروزه باید استادان، متولیان امر، اعضای بورد و دست اندرکاران به این پرسش‌ها پاسخ دهند که محتوی آموزش کتابداری و اطلاع‌رسانی چگونه تدوین شده است؟ چه تناسبی بین این محتوی و بازار کار وجود دارد؟ قوانین امروزی چگونه اجازه به کارگیری این فارغ التحصیلان می دهد؟

در ادامه دکتر فضلی در مورد چارت‌های موجود، تشکیلات کتابخانه‌ها و اقدامات انجام شده توضیحاتی داد که مقرر شد گزارش کوتاهی از اقدامات انجام شده در آن نشست خدمت حضار ارئه کند.

در ادامه دکتر نعمتی و دکتر شیخ شعاعی نظرات و پیشنهادهای خود را ارائه دادند.

در پایان با توجه به پیشنهادهای مختلف در مورد موضوع، در این جلسه و کانال‌های تلگرامی در مورد ایجاد گرایش‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی، تناسب آموزش‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی با محیط‌های بالینی پیشنهاد شد که در این نشست موضوع «بررسی وضعیت محتوی آموزشی، تناسب آن با بازار کار و قوانین و مقررات موجود» با حضور اعضای بورد کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی و یکی از مدیران حوزه وزات بهداشت  برگزار و به نقد موضوع پرداخته شود.

همچنین مقرر شد که فراخوان مقاله، ایده و تجربه نیز در این زمینه داده شود تا چنانچه مقالات مناسبی دریافت شو،د در نشست ارایه و در کتاب مجموعه مقالات همایش چاپ شود. در نهایت مقرر شد تا زمان برگزاری نشست در کنگره، دو جلسه به شکل مجازی و حضوری به منظور هماهنگی‌های بیشتر با حضور تمامی اعضا برگزار شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: