کد خبر: 37722
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 24 آبان 1397 - 16:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس:

فرهنگ مطالعه به معنی واقعی گسترش یابد

منبع : روابط عمومی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران - شاخه فارس
هشتمین نشست متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی در استان فارس با عنوان «خانه تکانی فرهنگی: ما و شما و فرهنگ مطالعه» روز چهارشنبه 23 آبان ماه برگزار شد.
فرهنگ مطالعه به معنی واقعی گسترش یابد

 به گزارش لیزنا، به مناسبت هفته کتاب، هشتمین نشست متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی با عنوان «خانه تکانی فرهنگی: ما و شما و فرهنگ مطالعه» روز چهارشنبه 23 آبان ماه از ساعت 8:30 الی11:30 با همکاری مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در سالن همایش های مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار شد.

در آغاز نشست دکتر کوروش کمالی سروستانی رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس ضمن خوش‌آمدگویی و تبریک روز کتابدار، بر توسعه فرهنگ مطالعه به معنی واقعی و خارج از تکرار مطالب کلیشه ای تأکید کرد.

در ادامه پنلی با ریاست دکتر زهیر حیاتی عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز و حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، مدیر کل اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، معاون فرهنگی و هنری معاونت فرهنگی شهرداری شیراز، سازمان های مردم نهاد تور کتاب و رئیس انجمن اهل قلم فارس و موسسه فرهنگی و هنری آفتاب مهر صبا فارس فعالیت های انجام شده در زمینه مطالعه ارائه گردید. ویژگی این پنل ایجاد فرصت تعامل بین شرکت کنندگان و متولیان دولتی و خصوصی حوزه فرهنگ بود. حاضران ضمن طرح سؤالات خود با راهکارهای عملی انجام گرفته توسط سمن ها آشنا شدند.   

در پایان سه نفر از فعالان و مروجان خصوصی در زمینه کتاب و کتابخوانی مورد تشویق و تقدیر قرار گرفتند و از 34 کتابداران نمونه و برجسته استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و بوشهر تقدیر شد.

انجمن کتابداری فارس نشست امسال را بر مبنای نگاه عملی و اجرایی به ترویج کتابخوانی و مطالعه برگزار کرد که به همین منظور کلیپ فعالیت های مؤثر دو سازمان مردم نهاد نمایش داده شد.

همچنین نمایشگاه جانبی این نشست به دس تاوردهای عملی افراد نابینا و کم بینا از مؤسسه نابینایان توانگران کار آفرین شیراز اختصاص داشت که توانمندی های عملی این عزیزان مورد توجه و تحسین بازدیدکنندگان قرار گرفت. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: