کد خبر: 37742
تاریخ انتشار: دوشنبه, 28 آبان 1397 - 23:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

برگزاری هجدهمین مجمع عمومی و هفتمین دوره انتخابات انجمن کتابداری + عکس

منبع : لیزنا
 هفتمین دوره انتخابات اعضای هیات مدیره انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی ایران برگزار شد.
برگزاری هجدهمین مجمع عمومی و هفتمین دوره انتخابات انجمن کتابداری + عکس

 به گزارش لیزنا، هجدهمین مجمع عمومی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران و هفتمین مجمع انتخاباتی انجمن با حضور نماینده کمیسیون انجمن‌های علمی ایران، روز شنبه ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار شد.

 در ابتدا دکتر فریبرز خسروی، رئیس انجمن، از شکل‌گیری تفکر راهبردی در انجمن و عملیاتی شدن آن خبر داد و تلاش انجمن در راستای گسترش حوزه های استانی و فعالیت‌هایی مانند فعالیت‌های استان قم و فارس را از فعالیت های این دوره انجمن برشمرد.

وی گفت: در این دوره چاپ 8 عنوان کتاب با لگو و نام انجمن صورت گرفت، و نشریه شناسه که قبلا در خراسان بود به صورت سراسری درآمد، اهدا 3 جایزه (پوری سلطانی و دکترحری و نورالله مرادی) در این دوره صورت گرفت، و برنامه های دورهمی تماس غیررسمی کتابداران را فراهم کرد و معرفی برنامه های ایران به جهان توسط نشریه آی بولتن فراهم شد.

وی افزود: انجمن در پژوهش نیز فعال بوده و 9 ژورنال کلاب در این مدت برپا شد. 193 اولیت پژوهشی تعیین شد و بسیاری از فعالیت های دیگر نشان دهنده انگیزه ای است که در انجمن صورت گرفته است.

سپس فرامرز مسعودی گزارش کمیته مالی انجمن را ارائه کرد و گفت: 3 حساب بانکی برای انجمن داریم و ریز تمام هزینه‌های این مدت مشخص است. بیشترین درآمد انجمن از عضویت اعضا و مقداری دریافت مالی برای کنگره بوده است. در این مدت تلاش شده که کنگره هزینه های خودش را دربیاورد و در سال گذشته نیز 62 میلیون دریافتی برای کنگره داشتیم و 58 میلیون را خرج کردیم و 4 میلیون آن را برای انتشار کتاب گذاشتیم.

وی گفت: بیشترین هزینه انجام شده در این مدت برای حقوق و دستمزد بوده است و بحث حسابداری انجمن را به مدیریت مالی ارتقا دادیم و گزارش فعالیت مالی در سایت موجود است.

مسعودی گفت: در دوره قبل انجمن را با 3 میلیون دارایی دریافت کردیم اما در حال حاضر 77 میلیون تومان نقد و حدود 20 میلیون دیگر دریافتی داریم که برای دوره بعد در حساب انجمن است.

دکتر محسن حاجی‌ زین العابدینی، بازرس انجمن،  گزارشی از وضعیت بازرسان انجمن در سال‌های 95 و 96 ارائه کرد و گفت: تعداد جلسات برگزار شده در سال 95، 18 جلسه سال 96، 19 جلسه و سال 97، 12 جلسه بوده است.

وی در ادامه بازرس را بازوی اجرایی انجمن خواند و از اتفاقات خوبی که در این مدت توسط انجمن به وقوع پیوست مانند نظام مند شدن در دوره ششم از لحاط قانونی و کارکردی، طرح استاندارد کتابخانه‌های عمومی، کسب رتبه A انجمن و توجه به مسئله شاخه‌های استانی انجمن نام برد و البته تاکید کرد که در دوره جدید تکلیف شاخه‌های استانی میبایست مشخص شود و انجمن تعامل بیشتری با آن‌ها انجام دهد.

 پس از ارائه گزارش ها انتخابات برگزار شد که کاظم حافظیان رضوی، دکتر  عبدالحسین فرج‌پهلو، دکتر مهدی شمسبد و دکتر مریم پاکدامن به عنوان هیئت داوران انتخاب شدند.

 

 

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: