کد خبر: 40381
تاریخ انتشار: دوشنبه, 20 آبان 1398 - 11:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

جلسه کادر اجرایی پنجمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات برگزار شد

منبع : لیزنا
 14 آبان جلسه کادر اجرایی پنجمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات با حضور بیش از پنجاه دانشجو و دانش ­آموخته داوطلب از نه دانشگاه­ تهران در سالن سخن پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) برگزار شد.
جلسه کادر اجرایی پنجمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات برگزار شد

 به گزارش لیزنا، در این جلسه مهرناز خراسانچی، دبیر اجرایی کنگره، با ارائه گزارشی از روند کارهای اجرایی دبیرخانه کنگره در طول 4 ماه گذشته، افزود: با تقسیم کارهای اجرایی به طور مساوی و چرخشی در بین اعضای کادر اجرایی بهتر می توان فرصت استفاده از پنل­های مختلف نشست­های کنگره را به داوطلبان کادر اجرایی داد.

دبیر اجرایی در ادامه جلسه تمام مسئولیت­های مربوط به روزهای باقی مانده به برگزاری کنگره و دو روز 29 و 30 آبان که زمان برگزاری کنگره است، را عنوان کرد.

وی در ادامه گفت: هر کدام از داوطلبان کادر اجرایی با اعلام آمادگی برای پذیرش مسئولیت­های مورد علاقه خود، نظم بیشتری برای بررسی کارهای اجرایی خواهند داد.

دکتر محمد زره­ ساز دبیر علمی کنگره نیز ضمن اشاره به فواید شرکت در کار جمعی داوطلبانه، گفت: خوشبختانه امسال هم مانند سال­های قبل شاهد حضور چشم­گیر دانشجویان و دانش ­آموختگان 9 دانشگاه مختلف سطح تهران هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در طول دو روز برگزاری کنگره با اساتید و متخصصان صاحب‌نام آشنا خواهید شد و برایتان این امکان فراهم می‌شود تا با آشنایی بیشتر با آدم‌های موفق زمینه فعال شدن در حرفه را مهیا کنید. بنابراین برای بهتر شدن آینده رشته و حرفه باید صبور باشیم، و با افزایش کارهای داوطلبانه خود دیگران را هم ترغیب کنیم، که با حضور خود در این جلسه همین را هم ثابت کردید.

در ادامه مهندس محمد هرندی‌پور مدیر عامل موسسه آموزش آرموک به عنوان حامی پنجمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات، در مورد تهیه تیزرهای مربوط به فعالیت­های مختلف کنگره صحبت کرد.

وی گفت: با همکاری اعضای کادر اجرایی برای تهیه تیزرهای باکیفیت روبرو خواهیم شد. در همین راستا بسیاری از داوطلبان حضور خود را برای همکاری با حامی کنگره اعلام کردند.

در ادامه جلسه مهسا پورحقانی، مسئول کمیته انتشارات انجمن کتابداری و اطلاع­ رسانی ضمن اشاره به اهمیت بسیار مهم جمع ­آوری مستندات کنگره، گفت: برای تهیه ضبط صوت­ها و گزارشات نشست­های کنگره، همانند سال­های گذشته به کمک کادر اجرایی نیاز داریم.

وی در ادامه اظهار کرد: در سال­های گذشته متاسفانه بخاطر مشکلات ضبطی و پیاده ­سازی برای تهیه کتاب با مشکل مواجه شدیم، که امیدواریم امسال با کمک دوستان چاپ کتاب به بهترین نحو صورت گیرد.

فرامرز مسعودی، مسئول کمیته ارزیابی و بهبود مستمر انجمن کتابداری و اطلاع ­رسانی ایران ضمن تشکر از زحمات دبیران اجرایی و علمی کنگره گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت مستندسازی انجمن و کنگره نیاز به کمک اعضای کمیته اجرایی کنگره است.

وی در ادامه افزود: ارزیابی کنگره در سال گذشته به دلیل جمع ­آوری نشدن برگه­ های ارزیابی شرکت کنندگان چهارمین کنگره، صورت نگرفت، اما امسال با وجود برنامه ­ریزی دقیق دبیر اجرایی و کمک شما دوستان امیدواریم برگه ­های ارزیابی در اختیار شرکت کنندگان قرار بگیرد و برای جمع­ آوری مشکلی نداشته باشیم.

شکوهیان، نماینده شرکت پارس آذرخش، که حامی پنجمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات، گفت: ضمن احساس خرسندی از همکاری با انجمن کتابداری و اطلاع ­رسانی ایران برای برگزاری پنجمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات، گفت: شرکت پارس آذرخش با تهیه یک اپلیکیشن برای ارتباط بیشتر با متخصصان علوم اطلاعات و مشورت با آن­ها حامی کنگره پنجم شده است.

وی در ادامه جلسه از جزئیات و قابلیت­ های اپلیکیشن ازجمله اطلاع­ رسانی، گروه بحث، جستجو  و ... صحبت کرد.

 

گزارش: مریم امرایی

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: