کد خبر: 24908
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 13 مرداد 1395 - 08:41

داخلی

»

اخبار کتاب

انتشارجدیدترین فصلنامه نقد کتاب«اخلاق علوم تربیتی و روان شناسی»

منبع : لیزنا
شماره  3 و 4 فصلنامه نقد کتاب«اخلاق علوم تربیتی و روان شناسی» ویژه پاییز و زمستان 1394 با سردبیری دکتر سید حسن اسلامی اردکانی منتشر شد.
انتشارجدیدترین فصلنامه نقد کتاب«اخلاق علوم تربیتی و روان شناسی»

 به گزارش  لیزنا، شماره سوم و چهارم فصلنامه «اخلاق علوم تربیتی و روان شناسی » منتشر شد. این فصلنامه که با هدف معرفی و نقد کتاب ها و بررسی مسائل و مشکلات نشر کشور در این حوزه فعالیت می کند، از سوی موسسه خانه کتاب به صورت فصلی منتشر می‌شود.

 

سید حسن اردکانی در سخن سردبیر این شماره با عنوان «فقد بلدم مقالات علمی-پژوهشی بنویسم!» می نویسد:« هنگامی که از کسی خواستار مقاله ای انتقادی یا مروری برای این مجله می شوم، تقریبا اولین پرسشی که از من می کند آن است که رتبه مجله شما چیست؟ و«آیا علمی-پژوهشی است؟) پاسخ به این پرسش، سمت و سوی کار برخی را مشخص می کند و هنگامی که پاسخ می دهم این مجله رتبه ای ندارد، درخواستم نیز به شکل های مختلفی رد می شود و آب پاکی بر دستم ریخته می شود. این بی اعتنایی به نوشتن و پرهیز از مجلات فاقد رتبه و از سوی دیگر دغدغه نوشتن در مجلات علمی-پژوهشی دست کم از سه جهت قابل توجه است....

به دلیل سلطه فرهنگ نگارش مقالات علمی-پژوهشی در کشور ما و فراموش کردن فلسفه وجودی این جنس مقالات، آفات بالا مستقیما دامنگیر مجلات و مقالات علمی-پژوهشی شده است. اما این جریان برای مجلات فاقد رتبه نیز آفاتی داشته است که در اینجا به طور مشخص به دو مورد از آنها اشاره می کنم: بی رغبتی در نگارش مقالات عمومی و تخصصی و دیگری ناتوانی در نگارش آنها....»

در این شماره از فصلنامه مقاله هایی با عنوان های«جایگاه آموزشی و پژوهشی علم اخلاق در حوزه علمیه: مصاحبه با رضا مختاری»،«بررسی کتاب رفتار اخلاقی با خود»، «تاملی در باب ترجمه برابری و جانبداری»، «دعوت دوباره به فضیلت فکری»،ر« صد تامل درباره زندگی خوب» و... در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

بر اساس اعلام روابط عمومی خانه کتاب، شماره جدید فصلنامه نقد کتاب «اخلاق علوم تربیتی و روان شناسی» به صاحب امتیازی مؤسسه خانه کتاب به قیمت 6 هزار تومان ارائه شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: