کد خبر: 25081
تاریخ انتشار: یکشنبه, 07 شهریور 1395 - 14:08

داخلی

»

اخبار کتاب

نقد آثار نوشتاری «پیتربروک» در سرای اهل قلم

منبع : لیزنا
نقد و بررسی آثار نوشتاری «پیتربروک»، دوشنبه (8شهریور ماه) در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار می شود.
 نقد آثار نوشتاری «پیتربروک» در سرای اهل قلم

 به گزارش لیزنا، در این نشست که با همکاری  فصلنامه «نقد کتاب هنر» برگزار می شود،  آراز بارسقیان، مهرداد پورعلم و محمد رضا علی اکبری آثار نوشتاری «پیتربروک» را نقد و بررسی می کنند.

 

پیتر بروک در سال ۱۹۲۵ در لندن زاده شد و تحصیلات خود را در رشته تئاتر در دانشگاه آکسفورد گذارند. او همچنین تعدادی فیلم مهم را در انگلستان و فرانسه کارگردانی کرده ‌است.

«شکنجه و قتل ژان-پل مارا، به‌نمایش درآمده توسط ساکنان تیمارستان شارنتون، به کارگردانی مارکی دوساد»، «گربه روی شیروانی داغ»، «رویا در شب نیمه تابستان»، «ادیپ شاه»، «ماهاباراتا»، «گردهم‌آیی پرندگان» و «ارگاست در پرسپولیس» نام مهم‌ترین تئاترهای اجرا شده به کارگردانی بروک است.

 

کتاب های «زندگی من در گذر زمان»، «درِ گشوده»، «رازی در میان نیست»، «میانِ دو سکوت»، «با گروتفسکی؛ تئاتر فقط یک فرم است» از جمله آثاری است که در این نشست، نقد و بررسی می شوند.

این نشست، ساعت 17 تا 19 در سرای اهل قلم به نشانی خیابان انقلاب، خیابان مظفرجنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، شماره 2 برگزار می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: