کد خبر: 25802
تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 آبان 1395 - 12:16

داخلی

»

اخبار کتاب

برگزاری مسابقه «خواندن ، دانستن،‌ توانستن» در کنگره متخخصان علوم اطلاعات

منبع : لیزنا
سه دانشگاه الزهرا (س)، علامه طباطبایی، و خوارزمی، سه گروه معرفی شده از سوی داوری نهایی، به دفتر انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران واقع در کتابخانه ملی ایران اعزام شدند.
برگزاری مسابقه «خواندن ، دانستن،‌ توانستن» در کنگره متخخصان علوم اطلاعات

 به گزارش لیزنا، به منظور تشویق و ترغیب دانشجویان مقطع کارشناسی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی و مشارکت دادن جوانان حوزه اطلاعات در برنامه های کنگره، مسابقه کتابخوانی و انتخاب دانشجویان کتابخوان با شعار و عنوان خواندن،‌ دانستن، توانستن از شهریور ماه سال جاری در دستور کار کنگره قرار گرفت.

گروههای علم اطلاعات و دانش شناسی خود، مسابقه را دنبال کرده و دانشجویان کتابخوان و با انگیزه خود را به مسابقه معرفی کردند.

 

بعد از بررسیهای اولیه در مرحله اول از سه دانشگاه الزهرا (س)، علامه طباطبایی، و خوارزمی، سه گروه سه نفره معرفی شدند و برای داوری نهایی به دفتر انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران واقع در کتابخانه ملی ایران اعزام شدند.

داوران مسابقه، سید کاظم حافظیان رضوی، دکتر محسن حاجی زین العابدینی،‌ و سید ابراهیم عمرانی مرحله بعدی مسابقه رادر تاریخ 13 آبان 1395 و در دفتر انجمن برگزار و با یکایک دانشجویان معرفی شده گفتگو و به طرح پرسشهایی درباره کتابخوانی پرداختند.

 

این بخش از مسایقه، که مرحله اصلی بود، 70 امتیاز از صد امتیاز را در برداشت و 30 امتیاز نیز برای مرحله نهایی اختصاص داده شد که در دومین روز از دومین کنگره متخصصان علم اطلاعات ایران در روز 16 آبان و در ساعت 2:30 بعد از ظهر در تالار قلم برگزار گردید.

در مرحله نهایی یکی از سوالات داوران این بود که بهترین کتابی که خوانده اید چیست؟ و در مرحله نهایی از شرکت کنندگان خواسته شد که همان کتاب را معرفی کنند و بگویند که چرا آن کتاب را دوست داشته اند.

 

پس از مرحله نهایی نتایج گروهی به شرح زیر اعلام گردید: گروه دانشگاه علامه طباطبایی، متشکل از فاطمه بیگزاده، ریحانه گنجی کهیاری و یگانه محمودی با مجموع 283 امتیاز مقام اول، گروه دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) متشکل از آیسان پژوهان فر، فرانک عباس زاده، و فهیمه علی عسگری با مجموع 279 امتیاز مقام دوم، و گروه دانشجویان دانشگاه خوارزمی متشکل از معصومه دخت محمدی، نگار زرگر بالای جمع، و نجمه حسینی با مجموع 273 امتیاز مقام سوم را کسب کردند.

به آگاهی می رساند بالاترین امتیاز فردی در بین شرکت کنندگان به خانم فاطمه بیگزاده تعلق گرفت لیکن عنوان دانشجوی کتابخوان سال 1395 دانشجویان کارشناسی علم اطلاعات به هر 9 نفر داده شد.

 

در این مسابقه سه سنجه کمیت،‌کیفیت و تنوع خواندن مورد توجه داوران قرار داشت. جایگاه خانواده ها به ویژه مادران و نقش معلمها در کتابخوان شدن این دانشجویان بسیار  اهمیت داشته است.

 

به 9 نفر شرکت کننده نهایی این مسابقه هر کدام یک میلیون ریال کارت هدیه، استفاده از مجموعه‌های ایران فان توسط موسسه عصر توسعه دانش و همچنین یک میلیون ریال بن کتاب از سوی موسسه خانه کتاب اهدا شد. جوایز شرکت کنندگان در مراسم اختتامیه دومین کنگره متخصصان علوم اطلاعات اهدا شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: