کد خبر: 26505
تاریخ انتشار: دوشنبه, 06 دی 1395 - 11:12

داخلی

»

اخبار کتاب

تجهیز کتابخانه های مدارس با تمرکز بر کتاب های کاغذی

منبع : لیزنا
سرپرست معاونت پرورشی آموزش و پرورش از تجهیز کتابخانه‌های مدارس با اولویت کتاب‌های کاغذی خبر داد.
تجهیز کتابخانه های مدارس با تمرکز بر کتاب های کاغذی

به گزارش خبرنگار لیزنا، سرپرست معاونت پرورشی آموزش وپرورش در گفت‌و‌گو با لیزنا درباره تجهیز کتابخانه‌های مدارس و بهره‌گیری از کتاب‌های الکترونیک گفت: تجهیز کتابخانه‌ها در دستور کار معاونت پرورشی قرار دارد اما بیشترین تمرکز در این حوزه بر روی کتاب‌های کاغذی است.

مهدی فیض ادامه داد: با وجودی که کتاب‌های الکترونیک ارزان‌تر و دسترسی به آن‌ها راحت‌تر است و امکان انتشار سریعتری نیز دارند، اما به علت تاثیرگذاری بیشتر کتاب‌های کاغذی در روند کتاب‌خوانی، ما براین نوع کتاب‌ها متمرکز هستیم.

فیض اظهار داشت: تجهیز کتابخانه‌های مدارس را در دستور کار قرار دادیم چرا که برای تربیت دانش‌آموزان متفکر این امر ضروری است و دانش‌‌‌آموزان متفکر و خلاق در چنین فضاهایی تربیت می‌شوند.

وی افزود: در کنار تجهیز کتابخانه‌ها، باید افرادی هم به هدایت دانش‌آموزان بپردازند که برای این زمینه هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا مسیری صحیح برای حرکت، پیش روی‌دانش آموز قرار گیرد.

 وی در خصوص چگونگی انتخاب کتاب جهت تجهیز کتابخانه‌های مدارس گفت که این کتاب‌ها در دو گروه هستند و کتاب‌های کمک کننده برای تبیین موضوعات درسی و  کتاب‌های غیر درسی را شامل می‌شوند.

 به گفته فیض کتاب‌های غیر درسی به آموزش‌هایی دیگر متناسب با سن دانش‌آموزان می‌پردازد.

برچسب ها :
سونای
|
Iran
|
1395/10/08 - 09:15
0
0
سرپرست معاونت پرورشی آموزش و پرورش باسلام و تشکر فراوان.ان شالله گامی که برداشتیدمایه خیروبرکت برای کتابداران باشد.سهمیه ای در استخدامی آموزش و÷رورش هم برای کتابدارن گنجانده شود.منتظر خبرهای خوبتان برای کتابداران هستیم
کاظم حافظیان رضوی
|
Spain
|
1395/10/08 - 09:07
0
0
با سلام. امیدوارم این بار شاهد تلاشهای بنیادی در کتابخانه های آموزشگاهی کشور باشیم. برای همه خادمین فرهنگ کشور آرزوی توفیق دارم.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: