کد خبر: 29324
تاریخ انتشار: دوشنبه, 26 تیر 1396 - 11:08

داخلی

»

اخبار کتاب

 نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری هفدهمین جشنوراه صنعت چاپ برگزار شد

منبع : لیزنا
نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری هفدهمین جشنواره صنعت چاپ با حضور معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای شورای سیاست‌گذاری متشکل از اعضای صنف و اتحادیه چاپ و نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف برگزار شد.
 نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری هفدهمین جشنوراه صنعت چاپ برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی در این جلسه که در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به روند انتقال بخش سخت‌افزاري صنعت چاپ به وزارت صنعت، معدن و تجارت  گفت: سال گذشته این تفاهم‌نامه به امضای دو وزیر رسید و روند بررسی آیین‌نامه‌های جدید در حوزه چاپ آغاز شد. این آیین‌نامه‌ها پس از نهایی شدن در ابتدای سال به هیات دولت فرستاده شده و انتظار می‌رود تا پیش از پایان دولت یازدهم این آیین‌نامهها در هیات دولت به تصویب برسد.

معاون امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این امر موجب شد تا جشنواره با اندکی تاخیر آغاز شود. از این رو با تشکل‌های صنف چاپ صحبت‌هایی انجام شد تا تاخیرهای به وجود آمده مانع برگزاری جشنواره نشود. خوشبختانه در چند سال گذشته ریل‌گذاری‌های خوبی در روند برگزاری جشنواره صنعت چاپ در تهران و استان‌ها انجام شده است و از آنجا که این اقدامات در سال‌های گذشته بارها تجربه شده است، انتظار می‌رود که تا 50 روز آینده اقدامات لازم برای برگزاری جشنواره انجام شود.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: باید تلاش شود تا جشنواره صنعت چاپ در رزمان مقرر برگزار شود و  با توجه به تمرکز خوبی که در کشور وجود دارد باید تلاش شود تا در فرصت باقی مانده برنامه‌ریزی‌‌های لازم برای برگزاری جشنواره انجام شود

صالحی تصریح کرد: مطمئنا بعد از واگذاری امور زیر ساختی به وزارت صنعت، معدن و تجارت این جشنواره همچنان به حیات خود ادامه خواهد داد و پویایی خود را حفظ خواهد کرد.

در ادامه این جلسه، محمودرضا برازش؛ مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارایه گزارشی از برگزاری شانزدهمین جشنواره صنعت چاپ پرداخت و عنوان کرد: سال گذشته با توجه به مصوبه شورای سیاستگذاری در 23 استان کشور جشنواره صنعت چاپ از 11 شهریور تا پایان این ماه برگزار شد. همچنین مراسم تقدیر از پیشکسوتان و کارآفرینان صنعت چاپ در تمامی این استان‌ها انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پایان شهریور ماه مصادف با آغاز ایام محرم است، از این رو در فرصت باقی مانده باید تلاش شود تا هر چه زودتر سیاست‌گذاریهای لازم برای برگزاری این دوره از جشنواره انجام شود.

همچنین نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت برگزاری و ادامه جشنواره صنعت چاپ عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت هر ساله در تیرماه روز صنعت را جشن می‌گیرد و از واحدهای صنعتی نمونه تقدیر می‌کند. البته برگزاری هر ساله این جشن به معنی برگزار نکردن دیگر جشنواره‌ها نیست بلکه تشکل‌های صنعت چاپ می‌توانند با کمک یکدیگر هر ساله این مراسم را در شهریور ماه برگزار کنند.

در ادامه این جلسه اعضای شورای سیاست‌گذاری به بحث و تبادل نظر درباره برگزاری این دوره از جشنواره پرداختند.

 

بر اساس این گزارش، در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری هفدهمین جشنواره صنعت چاپ که به ریاست سید عباس صالحی برگزار شد آقایان اسفندیاری( نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت)، فقیهی(نماینده اتاق اصناف)، ایرج استاد علینقی، احمد ابولحسنی، جلیل غفاری رهبر، علی مغانی، علی طارمی‌راد، محمودیان، رحیمی یگانه، غلامرضا شجاع، انصاری‌پور، رضا منصوری، ابراهیمی، بابک عابدین، همایون امیرزاده، محمودرضا برازش و  محمد حسن فکری حضور داشتند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: