کد خبر: 29353
تاریخ انتشار: سه شنبه, 27 تیر 1396 - 16:48

داخلی

»

اخبار کتاب

اولین گردهمایی نویسندگان نوجوان سروش‌نوجوان برگزار شد

منبع : لیزنا
اولین نشست نویسندگان نوجوان سروش نوجوان با حضور مجید بلالی، مدیر عامل انتشارت سروش، سیدعلی کاشفی‌خوانساری، سردبیر مجله، و جمعی از نویسندگان نوجوان برگزار شد.
اولین گردهمایی نویسندگان نوجوان سروش‌نوجوان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انتشارات سروش، این گردهمایی، برای همکاری هر چه بیشتر نوجوانان با سروش، پرداختن به ایده‌های نو و معرفی برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی سروش‌نوجوان، برپا شد.

سیدعلی کاشفی‌خوانساری ضمن خوش‌آمد گویی، به بیان اهداف کلی جلسه پرداختند و پس از آن رشتی سخن را به نوجوانان حاضر در گردهمایی سپردند. نویسندگان نوجوان سروش نوجوان اندیشه‌های خود را بیان نموده و به گفت‌وگو درباری آن‌ها پرداختند. از این رو آغاز سخن به خانم کیانی، نویسندی سروش نوجوان سپرده شد و ایشان به معرفی کتاب و انجمن‌های کتابخوانی مانند کافه کتاب‌ها اشاره کردند.

بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی، بویژه اینستاگرام، از موضوعات مطرح شده توسط نوجوانان حاضر در این نشست بود. همچنین درباری استفاده از آثاری چون نگارگری، کاریکاتور و عکس‌های نوجوانان هنرمند در صفحه آرایی و طرح جلد مجله نیز در این جلسه گفت‌وگو شد.

 از درون مایه‌ نشریه نیز بسیار سخن گفته شد و چندی از نوجوانان حاضر در نشست متفق‌القول بر معرفی، بررسی و نقد گروهی آثار فرهنگی تازه منتشر شده مانند کتاب‌ها، آلبوم‌های موسیقی، فیلم‌ها و نیز شرکت گروهی در تئاترها و انجمن‌های فرهنگی تاکید داشتند.

از دیگر نکات مورد توجه نویسندگان نوجوان سروش، راه‌اندازی نسخی الکترونیک و آنلاین مجله بود.

نقد و بررسی آثار نوجوانان توسط یکدیگر، تشکیل انجمن‌های ادبی و فرهنگی در رشته‌های گوناگون و پیشنهاد ایجاد گروه‌های مجازی برای همکاری و همفکری بیشتر نوجوانان از سراسر ایران، مطرح شد. 

از دیگر بحث‌های مورد تامل جلسه، انتخاب مطالب مناسب و هم‌سو با اندیشه‌های نوجوانان بود. نویسندگان نوجوان به این موضوع اشاره کردند که: بسیاری از نوجوانان به مطالب غم‌انگیز و با حال و هوای افسرده گرایش دارند و آن چه بیشتر برای ایشان جالب است در همین وادی است. وضعیت بهداشت و سلامت‌روان در کشور ما اصلا مناسب نیست و نوجوانان نیز از این مشکل مستثنی نیستند؛ اگر بتوان از درون مایی این نشریه برای بهبود وضعیت رفتار و روان نوجوانان بهره برد، بسیار مفید خواهد بود. رسالت سروش نوجوان را در ارتقای سطح سلامت فکری و شادی نوجوانان نباید نادیده گرفته شود.

مجید بلالی، مدیر مسوول سروش نوجوان، اظهار داشت: «سروش‌نوجوان راهی برای شناخت مهارت‌های خود و حضور در عرصه‌های فرهنگی و شکوفایی توانایی‌های نوجوانان است. از این رو انتشار آثار نوجوانان از اهداف سروش‌نوجوان جهت ارتقا سطح فرهنگ و اندیشه جامعه است. لذا حتی اگر یک جملی ما بر کسی تاثیری مثبت یا منفی داشته باشد، در مقابل آن مسوولیم.

کاشفی‌خوانساری در پایان ضمن تشکر از حضور نوجوانان در این جلسه از اهمیت تشکیل گروه‌ها و نشست‌های نوجوانان برای تهیی مطالب و ارتقای سطح کیفی نشریه و مهارت نوجوانان در نگارش یاد کردند.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: