کد خبر: 29495
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 مرداد 1396 - 21:15

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب «تحول نام‌گذاری كودكان تهرانی» رونمایی و نقد می‌شود

منبع : لیزنا
کتاب «تحول نام‌گذاری كودكان تهرانی؛۱۳۹۴- ۱۳۷۵» اثر پژوهشی عباس عبدی، با حضور سیدحسین سراج‌زاده، رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران و عباس کاظمی، عضو هیأت علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی رونمایی و نقد می‌شود.
کتاب «تحول نام‌گذاری كودكان تهرانی» رونمایی و نقد می‌شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، این برنامه، روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد ماه ساعت ۱۱ با حضور پژوهشگر این اثر، ناظر طرح و منتقدان  این کتاب، در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

کتاب «تحول نام‌گذاری كودكان تهرانی؛۱۳۹۴- ۱۳۷۵»، حاصل طرح پژوهشی مصوب پژوهشگاه است و در راستای همکاری پژوهشگاه با نهادهای زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به نام شورای فرهنگ عمومی کشور منتشر شده است.

به استناد این پژوهش، طی يك دهه گذشته فرهنگ نام‌گذاری کودکان، تغييرات جدی کرده و خلق نام‌های جديد برای كودكان روند رو به رشدی پيدا كرده است.

پژوهشگر این اثر، نام‌گذاری كودكان را محصول روند كلی جامعه می‌داند و تأکید می‌کند که فرهنگ نامگذاری کودکان محصول سياست‌های رسمی نيست. عبدی به استناد این تحقیقش تصریح می‌کند که شايد نتايج این پژوهش برای سياست‌گذاران فرهنگی خوشايند نباشد زیرا نتیجه سیاست‌گذاری‌های انجام شده در این حوزه، نتیجه معکوسی داشته است.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: