کد خبر: 29567
تاریخ انتشار: یکشنبه, 08 مرداد 1396 - 08:58

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب «پروبلماتیک هویت در مطالعات فرهنگی» منتشر شد

منبع : لیزنا
کتاب «پروبلماتیک هویت در مطالعات فرهنگی: هویت و جهانی شدن» اثر استوارت هال و لارنس گراسبرگ از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.
کتاب «پروبلماتیک هویت در مطالعات فرهنگی» منتشر شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، این کتاب مجموعه مقالاتی است که استوارت هال، نظریه‌پرداز معروف حوزه مطالعات فرهنگی، در باب جهانی شدن و هویت به رشته تحریر درآورده است؛ «چه کسی به هویت نیاز دارد؟»، «چیستی هویت‌های فرهنگی»، «هویت فرهنگی و دیاسپورا»، «قومیت: هویت و تفاوت»، «قومیت‌های جدید» عناوین مقالات این نظریه‌پرداز است که به همراه مقاله «هویت و مطالعات فرهنگی» به قلم لارنس گراسبرگ، پژوهشگر دیگر حوزه مطالعات فرهنگی، در این کتاب تدوین شده است.

سیاوش قلی‌پور و علیرضا مرادی، مترجمان این کتاب، بر این نظرند که ترجمه این کتاب می‌تواند به غنای مطالعات  فرهنگی در ایران بیفزاید و پژوهشگران این حوزه را متوجه موضوعاتی مانند فرودستان شهری، خرده‌فرهنگ‌ها، اقلیت‌ها، هویت‌های فرهنگی و تغییر اجتماعی در مقیاس کلان بنماید.

نظریات استوارت هال، درباره هویت صرفاً نظری و در حیطه معرفت‌شناسی نیست، بلکه تغییرات اجتماعی تحت موضوع «جهانی شدن» مورد توجه وی بوده و تلاش کرده است تا هویت را در درون این تغییرات صورت‌بندی کند.

مقاله گراسبرگ نیز با عنوان «هویت و مطالعات فرهنگی» در حکم نقد، نتیجه‌گیری و جمع‌بندی دیدگاه‌های هال را دارد. نویسنده این مقاله سعی دارد تا ایده هویت به‌عنوان جایگاهی مناسب برای مبارزات سیاسی را به چالش بکشد.

کتاب «پروبلماتیک هویت در مطالعات فرهنگی» در ۲۳۴ صفحه، با قیمت ۱۲ هزار تومان منتشر شده است.

 

متن کامل مقدمه این کتاب از اینجا قابل دریافت است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: