کد خبر: 30374
تاریخ انتشار: سه شنبه, 14 شهریور 1396 - 15:41

داخلی

»

اخبار کتاب

ششمین گام یارانه حمایتی از كتابفروشی‌ها به پایان رسید

 فروش 10 میلیاردی كتاب در تابستانه كتاب

منبع : لیزنا
یارانه حمایتی از کتابفروشی ها با حمایت موسسه خانه کتاب به ششمین ایستگاه خود رسید و موجب پیوستن 813 کتابفروشی به این طرح و فروش 10 میلیارد و 786میلیون و 837 هزار و 113 تومان با تخفیف 2 میلیارد و 123 میلیون و 293 هزار و 794 تومان شد.
 فروش 10 میلیاردی كتاب در تابستانه كتاب

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی خانه كتاب، طرح «تابستانه كتاب» از پانزدهم مردادماه تا سیزدهم شهریور در شهرستان ها  و تا سوم شهریور در مراكز استان ها  برگزار شد كه 813 كتابفروشی از سراسر كشور در این دوره مشاركت كردند كه توانستند 498 هزار و 749 نسخه كتاب را به 203 هزار و 761  نفر بفروشند. از بین 813 كتابفروشی فعال در طرح تابستانه كتاب، 618 كتابفروشی در مراكز استان و 195 كتابفروشی در شهرستان ها كتاب های بخش كودك و نوجوان را  با 25درصد تخفیف و كتاب های بخش عمومی را با 20 درصد تخفیف عرضه كردند.

با پایان طرح تابستانه كتاب در سراسر كشور، كتاب های «قهوه‌ی سرد آقای نویسنده»، «سلام بر ابراهیم»،«سمفونی مردگان»، «یك عاشقانه‌ی آرام»، «چشم‌هایش»، « «جای خالی سلوچ»، «چراغ‌ها را من خاموش می‌كنم»، «سووشون»،  « ریحانه بهشتی یا فرزند صالح» و «سال بلوا» پرفروش ترین كتاب های تالیفی این طرح  شناخته شدند.

از جمله كتاب های كه در فهرست پرفروش ترین های طرح «تابستانه كتاب»  در بخش ترجمه قرار گرفته اند می توان به كتاب های «ملت عشق»، «من پیش از تو»، «جزء از كل»، «دختری كه پشت سر گذاشتی»، «پس از تو»، «بیشعوری»، «دنیای سوفی»، «یك بعلاوه یك»، «عقاید یك دلقك» و «هنر شفاف اندیشیدن»  اشاره كرد.

همچنین در بخش  تالیف كتاب های كودك در طرح « تابستانه كتاب» كتاب های «می‌می‌نی چه دوست نازنینی»، «می‌می‌نی یه عالمه شیرینی»، «پنیر داداش ماسته حرف می‌می‌نی راسته»، «می‌می‌نی تو مهدكودك دوسته با فیل و اردك»،  «می‌می‌نی حالا تمیزترینی»، «می‌می‌نی دیگه بیكاره دوست و رفیق نداره»، «تن تن و سند باد»، «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب: قصه‌های برگزیده از قصه‌های قرآن»، «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب: قصه‌های چهارده معصوم (ع)» و «قصه های خوب برای بچه های خوب:قصه‌های برگزیده از گلستان و ملستان» به عنوان آثار  پرفروش  شناخته شدند.

از جمله پرفروش ترین آثار ترجمه شده در بخش كتاب های كودك  می توان به كتاب های «دنیای معركه‌ی تام گیتس»، «شازده كوچولو»، «بهانه‌های عالی و چیزهای خوب دیگر»، «خانه درختی 13 طبقه»، «همه چی محشر است (نسبتا)»، «خانه درختی 65 طبقه»، «فكرهای نبوغ‌آمیز (بیشترشان)»، «خانه درختی 26 طبقه»، «پرونده‌ی ویژه: فراتر از ترس!»  و « «خانه درختی 52 طبقه» نام برد.

از پرفروش ترین نویسنده های كتاب كودك در تابستانه كتاب می توان به نویسندگانی همچون لیز پیشون، اندی گریفیتس، جی.كی. رولینگ، آنتوان دو سنت اگزوپری، تونی گراس، جف كینی، فهیمه سیدناصری، مگان مك دونالد، دن گاتمن و مهدی آذریزدی اشاره كرد.

نویسندگانی همچون جوجو مویز، الیف شافاك، فئودورمیخائیلوویچ، برایان تریسی، خاویر كرمنت، محمود دولت آبادی، استیو تولتز، گروه فرهنگی شهید ابراهیم، مرتضی مطهری و روندا برن نیز به عنوان پرفروش ترین نویسنده‌های كتاب  های عمومی در طرح تابستانه كتاب معرفی شدند.

همچنین، موسسه انتشارات قدیانی، نشر افق، نشر چشمه، هوپا، ققنوس، موسسه انتشارات نگاه،  نشر مركز، آموت، نیلوفر و موسسه انتشارت امیركبیر در فهرست پرفروش ترین ناشران طرح تابستانه كتاب قرار گرفته اند.

در بین 31 استان‌ شركت‌كننده در طرح تابستانه كتاب، استان تهران با  150كتاب‌فروشی در صدر قرار دارد و پس از آن، استان اصفهان با 98كتاب‌فروشی و قم با  93 كتاب‌فروشی در رده‌های بعدی طرح «تابستانه كتاب» قرار گرفته‌اند. همچنین خراسان‌ رضوی با 82 كتابفروشی،‌ فارس با 51 كتابفروشی، آذربایجان شرقی با 30 كتابفروشی، كردستان با 28 كتابفروشی، كرمان با 28 كتابفروشی، مازندران با 25 كتابفروشی، خوزستان با 23 كتابفروشی و آذربایجان غربی با 21 كتابفروشی  در این طرح شركت كرده‌اند.

 

طرح «تابستانه كتاب» با شعار «این چنین دوست كتاب است از او دست مدار» از پانزدهم مردادماه  در سراسر  كشور آغاز به كار كرد و علاقه‌مندان و خریداران كتاب می‌توانستند با همراه داشتن كارت ملی تا سوم شهریور در مراكز استان‌ها و تا سیزدهم شهریور در شهرستان‌ها به كتابفروشی‌های عضو طرح مراجعه و از تخفیف 20 تا 25 درصدی خرید كتاب در این طرح تا سقف یكصد هزار تومان بهره مند شوند

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: