کد خبر: 30885
تاریخ انتشار: شنبه, 15 مهر 1396 - 14:54

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب «تجربه اقتصاد مقاومتی در جهان و ایران» منتشر شد

منبع : لیزنا
کتاب «تجربه اقتصاد مقاومتی در جهان و ایران» از سوی پژوهشگاه، هنر و ارتباطات منتشر شد.
کتاب «تجربه اقتصاد مقاومتی در جهان و ایران» منتشر شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه، هنر و ارتباطات هدف اصلی این کتاب، گفتمان‌سازی و تولید و ترویج ادبیات پیراموان «اقتصادمقاومتی» است. در این کتاب همچنین تلاش شده برای آنکه اقتصاد مقاومتی در سطح حرف باقی نماند و به تغییر رفتار منجر شود، با مباحث و مثال‌های مختلف نشان داده شود که این موضوع چه اندازه در حفظ و افزایش منافع همه افراد جامعه نقش دارد.

نویسندگان این کتاب با بیان این‌که گفتمان‌سازی بدون آسیب‌شناسی و انتقاد از وضع موجود قابل تحقق نیست و برای انجام آن باید صادق، منصف و شجاع بود، تلاش کرده‌اند تا با به‌کارگیری رویکرد انتقادی به فعالیت‌های جاری، دریچه‌هایی برای اقدام عملی در حوزه اقتصاد مقاومتی فراهم کنند.

آگاهی و شناخت تجربه اقتصاد مقاومتی در دیگر کشورها (به ویژه آلمان و ژاپن)، روشن‌کردن ابعاد و ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی و نشان‌دادن تفاوت و شباهت‌های آن با سایر مکاتب اقتصادی، تجزیه و تحلیل نسبت مفاهیم و متغیرهای بسیار مهم مانند مفهوم «عدالت» و متغیر «نفت» با اقتصاد مقاومتی، ارائه تجربیات فعالان و پیشتازان اقتصاد مقاومتی در ایران و ارائه راهکارهای پیشنهادی برای تقویت اقتصاد مقاومتی به‌ویژه در حوزه فرهنگ از دیگر اهداف این کتاب است. بنابراین در سراسر این کتاب به نقش و جایگاه سیاستگذاران و رسالت اهالی حوزۀ فرهنگ برای زمینه‌سازی تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخته شده است.

«تاریخچه اقتصاد مقاومتی در جهان ایران»، «مبانی نظری اقتصاد مقاومتی»، «اقتصاد مقاومتی در ایران» و «نتیجه‌گیری و پیشنهادها» چهار فصل این کتاب است که در ۴۲۰ صفحه توسط نظام بهرامی کمیل، احسان فدایی و مجتبی راعی تدوین شده است.

 

کتاب «تجربه اقتصاد مقاومتی در جهان و ایران» در راستای همکاری‌های مشترک با بخش‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نام معاونت امور فرهنگی این وزارت منتشر شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: