کد خبر: 32009
تاریخ انتشار: دوشنبه, 13 آذر 1396 - 13:36

داخلی

»

اخبار کتاب

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

تعرفه کاغذ افزایش نخواهد یافت/ نگرانی ناشران بر طرف شد

منبع : لیزنا
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تصویب ثابت ماندن تعرفه واردات کاغذ چاپ و تحریر و اعطای ارز مبادله‌ای به واردکنندگان این نوع کاغذ شرایط با ثباتی در بازار کاغذ حکمفرما خواهد شد.
تعرفه کاغذ افزایش نخواهد یافت/ نگرانی ناشران بر طرف شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی؛ معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه روز یکشنبه (12 آذرماه) در وزارت صنعت، معدن تجارت گفت: این جلسه با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن، تجارت و نمایندگانی از سازمان حمایت از مصرف کنندگان، وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی و اتاق بازرگانی برگزار شد و مقرر شد تعرفه واردات کاغذ افزایش پیدا نکند.

وی خاطر نشان کرد: این تصمیم اقدامی هوشمندانه و متناسب با شرایط فعلی بازار بود.  با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی دو موضوع ثابت ماندن تعرفه پنج درصدی کاغذ چاپ و تحریر و اعطای ارز مبادله‌ای به واردکنندگان این نوع کاغذ در جلسه به تصویب رسیدند. این دو اقدام شرایط با ثباتی را در بازار کاغذ حکمفرما خواهد کرد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از برگزاری جلسه‌ای با حضور تشکل‌های چاپ و نشر خبر داد و گفت: هفته آینده جلسه‌ای با حضور تشکل‌های چاپ و نشر در خصوص ارایه بسته پیشنهادی به وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور قرار گرفتن در طرح جامع کاغذ کشور برگزار می‌شود. 

 

جوادی ضمن قدردانی از وزرای صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و امور دارایی و رئیس کل بانک مرکزی گفت: مصوبات جلسه روز گذشته که با ریاست حسن یونس سینکی، معاون امور اقتصادی و بازرگانی برگزار شد، نشانگر آن است که توجه ویژه‌ای به موضوع کاغذ وجود دارد و امیدوارم این همکاری‌ها در آینده نیز تداوم پیدا کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: