کد خبر: 32752
تاریخ انتشار: یکشنبه, 01 بهمن 1396 - 13:19

داخلی

»

اخبار کتاب

بخارا برگزار می کند

شب غلامحسین یوسفی در پردیس دانشگاه فردوسی مشهد

منبع : لیزنا
مجله بخارا با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد دوم بهمن ماه شبی را به مناسبت سالروز تولد استاد زنده یاد غلامحسین یوسفی برگزار می کند.
شب غلامحسین یوسفی در پردیس دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام مجله فرهنگی هنری بخارا، مجله بخارا با همکاری مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد، معاونت فرهنگی – اجتماعی و دانشجویی و دانشکده ادبیات و علوم انسانی به مناسبت سالروز تولد استاد زنده یاد غلامحسین یوسفی در ساعت پنج بعد از ظهر دوشنبه، دوم بهمن ماه مراسمی را در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می نماید .

در این مراسم استادان : نصرالله پورجوادی، تقی پورنامداریان، غلامرضا ذات علیان، محمد جعفر یاحقی، سلمان ساکت، سروش یوسفی و علی دهباشی سخنرانی خواهند داشت. همچنین متن پیام فرهاد عطایی قرائت می شود.

نقش برجسته استاد یوسفی که کار هنرمند هادی عرب نرمی است، در کنار کتابخانه اهدا شده استاد به دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد نصب خواهد شد.

غلامحسین یوسفی با تأسیس دانشکده ادبیات در دانشگاه فردوسی مشهد از سال ۱۳۳۴ تدریس دروس تاریخ ادبیات را در این دانشکده آغاز کرد.

 غلامحسین یوسفی تا مهر ماه ۱۳۵۸ در دانشگاه فردوسی مشهد در دوره‌های لیسانس و فوق لیسانس و دکتری ادبیات تدریس کرد و در سال ۱۳۵۸ از این دانشگاه بازنشسته شد.

یوسفی برای پیشبرد آموزش و تحقیق در زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه فردوسی مشهد کوشش فراوان کرد. تأسیس دوره‌های فوق لیسانس و دکتری رشته ادبیات فارسی در دانشگاه فردوسی مشهد پس از دانشگاه تهران مدیون تلاش‌های وی بود. او همزمان به تحقیق و پژوهش در حوزه‌های متنوع ادامه داد و به این منظور سفرهای مطالعاتی به کشورهای مختلف از جمله فرانسه، انگلستان و آمریکا انجام داد. تصحیح متون یکی از زمینه‌های مورد علاقه یوسفی بود که در این مسیر کارهای ماندگاری از او در دست است. ابومسلم سردار خراسان، دیداری با اهل قلم، کاغذ زر، تحقیق دربارهٔ سعدی و شیوه‌های نقد ادبی از جمله آثار تصنیفی و ترجمه‌ای دکتر یوسفی است.

 

دکتر غلامحسین یوسفی در چهاردهم آذر ۱۳۶۹ در سن ۶۳ سالگی در تهران درگذشت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: