کد خبر: 33960
تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 فروردين 1397 - 13:43

داخلی

»

اخبار کتاب

ششمین شماره «فانوس فارسی» همزمان با نوروز ایرانی منتشر شد

منبع : لیزنا
ششمین شماره فصلنامه آموزشی فارسی آموزان صربستانی، «فانوس فارسی»، در دانشگاه بلگراد منتشر شد.
ششمین شماره «فانوس فارسی» همزمان با نوروز ایرانی منتشر شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد سعدی، ششمین شماره فصلنامه «فانوس فارسی» ویژه فصل بهار ، به سردبیری سعید صفری، استاد اعزامی بنیاد سعدی در دانشگاه بلگراد صربستان و مدیرمسئولی مهدی شیرازی، وابسته فرهنگی کشورمان در صربستان منتشر شد.

نشریه «فانوس فارسی»، یک نشریه آموزشی ویژه فارسی‌آموزان خارجی است که با هدف تهیه محتوای آموزشی هدفمند برای تقویت مهارت‌های فارسی آموزی غیر فارسی زبانان و با حمایت بنیاد سعدی، به صورت الکترونیکی و به رایگان در اختیار فارسی‌آموزان، مدرسان زبان فارسی و مراکز آموزشی در سراسر جهان قرار می‌گیرد.

یکی از نکات جالب توجه این شماره از نشریه، پرداختن به موضوع نوروز ایرانی، مراسم ها و آداب آن در بخش کارگاه ایرانشناسی نشریه است. در این شماره همچنین دو تن از فارسی آموزان صربستانی شعرهایی به زبان فارسی در مورد بهار سروده‌اند.

مخاطبان اصلی این فصلنامه، فارسی آموزان بزرگسال سطح آموزشی میانی و بالاتر از آن در سراسر جهان هستند.

سردبیر و تهیه محتوای آموزشی آن را سعید صفری، مدرس اعزامی از سوی بنیاد سعدی به دانشگاه بلگراد برعهده دارد. همچنین مشاور علمی نشریه فانوس، دکتر رضامراد صحرایی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی است.

شماره ششم این نشریه در 32 صفحه منتشر شده است. دیگر بخش های ششمین شماره «فانوس فارسی»، متشکل از چند کارگاه آموزشی از جمله کارگاه واژه‌آموزی با پسوند واژه خوردن، کارگاه خواندن و درک متن حاوی نمونه هایی از متن هایی که در آن اصطلاحاتی که با پسوند خوردن ساخته می شود، هستند.

مطالبی مفید در خصوص آزمون آمفا ، ویژگی های آن و نمونه سوالات بخش گفت و گوی این آزمون نیز پایان بخش این شماره از فانوس فارسی است.

گفتنی است آزمون آمفا، آزمون تعیین سطح مهارت زبان فارسی است که توسط  بنیاد سعدی تدوین شده است.

نسخه الکترونیکی این نشریه از سوی معاونت بین‌الملل بنیاد سعدی، برای فارسی‌آموزان مخاطب در سراسر جهان منتشر می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از اینجا  در وبگاه بنیاد سعدی به مطالب این نشریه دسترسی داشته باشند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: