کد خبر: 34196
تاریخ انتشار: شنبه, 08 ارديبهشت 1397 - 08:58

داخلی

»

اخبار کتاب

رونمايي از مجموعه 5 جلدي «اردبيلي‌ها» در تركيه

منبع : لیزنا
آيين رونمایی از مجموعه 5 جلدي «اردبیلی‌ها» در سالن ناظم حکمت ینی‌محله آنکارا (پايتخت تركيه) برگزار شد.
رونمايي از مجموعه 5 جلدي «اردبيلي‌ها» در تركيه

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، برنامه رونمایی از مجموعه 5 جلدي «اردبیلی‌ها» (اسناد و مدارک ارتباط درگاه‌ها و اجاق‌های علوی آناتولی و بالکان با درگاه‌های طریقت‌های صفوی اردبیل) در سالن 2 هزار نفری ناظم حکمت ینی‌محله آنکارا که مملو از ميهمانان بود، با حضور آیت‌الله عاملی، مقامات و شخصیت‌های محلی و مسئولین اجاق‌های علوی، دده‌ها، مرشدها و محققان برگزار شد.

در این برنامه اوزگور ساواش اوزاوغدو، ريیس هیأت مدیره مجموعه نشريان «اردبیلی‌ها» به هدف این مجموعه و تحقیقات انجام گرفته براي آن پرداخت و شناسایی، بازیابی، پالایش و معرفی منابع اصلی تاریخ علوی‌ها را موضوع اصلی دانست و ضرورت توجه به بررسی، تحقیق و پژوهش، شناسايی و بازبینی و روزآمد کردن منابعی که اساس و هویت ایشان را تبیین می‌کند را مورد تأکید قرار داد.

سپس جوشکون کوکل، به تلاش‌های خود و گروه علمی برای تدوین این مجموعه اشاره کرد و پس از آن آیت‌الله عاملی، با بيان سخناني، به تاریخچه حضور داعیان درگاه صفوی و مریدان شیخ صفی در آناتولی و بالکان اشاره و بر ضرورت توجه به این ارتباط و پژوهش و تحقیقات در این باره تأکید كرد و همکاری بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در تکمیل این پروژه را ضروری دانست و مورد توجه قرار داد.

در ادامه این مراسم سایر محققین و نيز دده‌های اجاق‌های شهرهای مختلف به سخنرانی کوتاه پرداختند و در انتهای از این مجموعه پنج جلدی به همراه یک کتاب راهنما رونمایی شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: