کد خبر: 34523
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1397 - 10:42

داخلی

»

اخبار کتاب

دیدار و گفتگو با پری آزرم معتمدی در خانه وارطان

منبع : لیزنا
نشست پنجشنبه صبح های این هفته مجله بخارا با همکاری شهر کتاب وارطان به آزرم معتمدی اختصاص یافته است.
دیدار و گفتگو با پری آزرم معتمدی در خانه وارطان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام مجله فرهنگی هنری بخارا، پرى آزرم معتمدى، معمار، نقاش، مترجم و نویسنده، در ١٣٢۵ شمسى در تهران متولد شد و با مدرک فوق لیسانس معمارى از دانشگاه تهران و فوق لیسانس توسعه شهرى از دانشگاه لندن، و ده سال کار معمارى و شهر سازى در سال١٩٨۴ میلادى، ( ١٣۶٣ شمسى) با خانواده اش به کانادا رفت.

هنر وى و همچنین علائق نظرى او بر نقاشى و ترجمه کلامى-بصرى شعر متمرکز است. او مقالاتى در مورد ترجمه و نقاشى شعر در دانشگاه ها و کنفرانس هاى هنرى-ادبى از جمله اکسفورد، سنت آندروو، سایمون فریزر و امیلى کار ارائه داده است . در سال آینده مقاله اش در مورد ترجمه و نقاشى اشعار استاد شفیعى کد کنى در کتابى با عنوان ترجمه منشورى، (Prismatic Translation) توسط انتشارات دانشگاه اکسفورد (Legenda) چاپ خواهد شد.

در سال ١٩٩٢ میلادى (١٣٧١ شمسى) با هدف طراحى و ساخت جواهر بر اساس نقوش ایرانى در کالجى در ونکوور ثبت نام و به تحصیل و یاد گیرى حرفه اى تازه مشغول شد. دو سال بعد جایزه DeBeer را برای طرح و ساخت یک بازى شطرنج از آن خود کرد که موضوع مقالات متعدد هنرى-حرفه اى شد و براى یک سال در شهر هاى مختلف کانادا به نمایش گذارده شد. نقاشى ها و کارهاى وى با فلزات قیمتى در بیش از سى نمایشگاه در امریکاى شمالى و در ایران به نمایش گذارد شده و در کلکسیون هاى هنرى جاى گرفته است.

اولین کتاب آزرم معتمدى، با عنوان در آئینه رود، حاوى ترجمه انگلیسى اشعار منتخب استاد شفیعی کدکنى و نقاشى هاى ملهم از انها در سال ١٣٨٧ توسط انتشارات سخن در تهران چاپ شد و در سال ١٣٨٩ جایزه پروین اعتصامى را گرفت.

در آخرین کتابش، My Blue Canvas, (پرده نقاشى آبى رنگم)، معتمدى آزرم نشان میدهد که چگونه خاطرات ماندگارش از کودکى و جوانى در ایران، و گنجینه پر ارزش هنر و شعر ایران، الهام بخش کارهاى هنریش در سى و چند سال گذشته، در خارج از ایران بوده اند، کارهائى متعلق به امروز، که ریشه در عناصر و فضا هاى هنر تصویرى ایران، باغ و معمارى و شعر ایران دارند.

وى تعداد زیادى از کارهایش را به نفع سازمان هاى خیریه و فرهنگى در ایران، کانادا و امریکا عرضه نموده است، از جمله براى ساختن یک مدرسه حرفه اى در شهر بم.

نشست پنجشنبه صبح های این هفته مجله بخارا با حضور وی روز 27اردیبهشت ساعت نه صبح در میدان فلسطین، طالقانی غربی، پلاک۵۱۴ خانه وارطان برگزار می شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: