فراخوان چهارمين دوره «انتخاب كتاب سال اعضای هيئت علمی دانشگاه‌های سراسر كشور»

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی، چهارمين دوره انتخاب و معرفي «كتاب سال اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌هاي سراسر كشور»  توسط اين انتشارات و با همكاري وزارتخانه‌هاي تعاون، كار و رفاه اجتماعي- علوم، تحقيقات و فناوري و فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار مي‌شود.

  دبيرخانه «كتاب سال اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌هاي سراسر كشور» در چهارمين دوره بنا بر آيين‌نامه، كتاب‌هايي را كه طي اول فروردين 1396 تا پايان اسفند 1396 در دو حوزه تأليف و تصحيح براي نخستين‌ بار توسط اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌ها نگارش، چاپ و منتشر شده است را مورد بررسي و ارزيابي قرار مي‌دهد و از صاحبان آثار برتر در آبان 1397 هم‌زمان با بيست‌وششمين دوره هفته كتاب جمهوري اسلامي ايران تجليل به عمل مي‌آورد.

در اين دوره صرفاً كليه كتاب‌هاي منتشر شده در حوزه علوم انساني به شرح زير مورد بررسي و داوري قرار خواهد گرفت:

1.تاريخ، جغرافيا و باستان‌شناسي؛ 2. حقوق؛ 3. زبان و ادبيات فارسي؛ 4. علوم اجتماعي و ارتباطات؛ 5. علوم اقتصادي، مدیریت و حسابداری؛ 6. علوم تربیتی، روانشناسی، علوم رفتاری و تربیت بدنی؛ 7. علوم سیاسی، روابط بین­الملل و مطالعات منطقه­ای؛ 8. فقه، اصول ، علوم قرآن و حدیث؛ 9. فلسفه، کلام، اخلاق، ادیان و عرفان؛ 10. فناوری اطلاعات، اطلاع­رسانی و کتابداری؛ 11. مطالعات انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره)؛ 12. مطالعات هنر و زیبایی­شناسی؛

بخش ویژه:

به منظور گسترش فرهنگ کار و خلاقیت و نوآوری در جامعه و نیز تبیین مبانی نظری و راهکارهای علمی اقتصاد مقاومتی در بخش ویژه کتاب­های چاپ و منتشر شده با موضوع «فرهنگ کار و کارآفرینی، سلامت ـ بیمه و اقتصاد مقاومتی» مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و از صاحبان آثار برتر نیز تجلیل  به عمل می­آید.

همچنین جایزه هیئت داوران نیز به ناشر یا ناشران برتر کتب دانشگاهی اهدا خواهد شد.

شرایط شرکت:

1. کتاب­هایی که صرفاً توسط اعضای هیئت علمی (اعم از شاغل و بازنشسته) دانشگاه­های سراسر کشور نگارش، چاپ و منتشر شده است و مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

2. ناشران کتاب­های دانشگاهی می­توانند گزارش عملکرد سه سال اخیر خود را در این حوزه به آدرس دبیرخانه ارسال نمایند.

3. ارائه مدرک دال بر عضویت در هیئت علمی یکی از دانشگاه­های کشور، ضروری است.

از همه نویسندگان، ناشران، مراکز و موسسات علمی و پژوهشی و فرهنگی در خواست می­شود دو نسخه از کتاب­های خود را که در موضوعات یاد شده در بالا چاپ و منتشر نموده­اند تا پایان تير 1397 در مهلت مقرر به آدرس دبیرخانه «کتاب سال اعضای هیئت علمی دانشگاه­های سراسر کشور» ارسال نمایند.

آدرس دبیرخانه: تهران، خیابان آفریقا، چهارراه حقانی، کوچه کمان، پلاک 25. طبقه پنجم. دبیرخانه کتاب سال اعضای هیأت علمی دانشگاه­های سراسر کشور؛

صندوق پستی: 9647-15875