کد خبر: 34672
تاریخ انتشار: شنبه, 05 خرداد 1397 - 10:23

داخلی

»

اخبار کتاب

تشریح جزئیات خرید کتاب از  ناشران در نمایشگاه کتاب تهران

منبع : لیزنا
مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام  خرید 10 میلیارد و 849 میلیون و 243 هزار ریالی، جزئیات اقدامات کارگروه هیات انتخاب و خرید کتاب در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را تشریح کرد.
تشریح جزئیات خرید کتاب از  ناشران در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهرزاد دانش، مدیرکل چاپ و نشر از خرید یک هزار و 599 عنوان کتاب از ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: کارگروه انتخاب و خرید کتاب سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با  10 کارشناس آثار 1210 ناشر را در نمایشگاه مورد ارزیابی قرار داد و  پس از بررسی و ارزیابی تعداد 1599 عنوان کتاب برای خرید انتخاب شد.

وی ادامه داد: با تصمیم این کارگروه  تعداد 70 هزار و 318 کتاب از ناشران خریداری شد که ارزش آن‌ها 10 میلیارد و 849 میلیون و 243 هزار ریال است.

به گفته دانش از این میزان کتاب خریداری شده تعداد یک هزار و 219 عنوان آثار تالیفی و 380 اثر نیز ترجمه است.

مدیرکل چاپ و نشر با اشاره به موضوعات این آثار گفت: این کتاب‌‌ها در موضوعات ادبیات، تاریخ و جغرافیا، دین، زبان، علوم اجتماعی، علوم خاص، علوم کاربردی، فلسفه، کلیات و هنر هستند.

لازم به توضیح است که معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف حمایت از ناشران خصوصی، در سه سال اخیر هنگام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران نسبت به خرید کتاب از ناشران مذکور اقدام می‌کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: