اجرای طرح راه اندازی گذر فرهنگ «كتاب» در تهران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه خانه كتاب؛ نشست راه اندازی گذر فرهنگ در تهران عصر دیروز (۷ خرداد ماه) با حضور احمد مسجدجامعی؛ عضو شورای اسلامی شهر تهران، نیكنام حسینی پور؛مدیرعامل خانه كتاب، نصرالله آبادیان؛شهردار منطقه یازده و جعفر رحمان زاده؛ مدیر عامل شركت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در موسسه خانه كتاب برگزار شد.

در این نشست مسجدجامعی به سابقه تاریخی گذر فرهنگ در خیابان شهریار، حدفاصل خیابان های حافظ ولیعصر تهران اشاره كرد و گفت: این طرح در برنامه چهارم توسعه پیش بینی شده بود و مطالعات آن در همان زمان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: در سومین دوره شورای اسلامی شهر تهران سند دیگری در این راستا برای مدیریت شهری مصوب شد. در سال گذشته اعتبار اجرای آن در بودجه شهرداری منطقه ۱۱ گنجانده شد و امیدواریم امسال شاهد بهره برداری از این پیاده راه باشیم.

در این نشست،  راه اندازی این گذر و عملیاتی شدن آن مورد تاكید قرار گرفت و مقرر شد فاز نخست این طرح تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد. این طرح در فاز نخست فاصله میان تئاتر شهر تا تالار وحدت و سپس راسته كتابفروشان خیابان انقلاب را در بر می گیرد.