کد خبر: 34877
تاریخ انتشار: یکشنبه, 13 خرداد 1397 - 09:32

داخلی

»

اخبار کتاب

بازدید رایزن فرهنگی ایران از كتابخانه ملی ژاپن

منبع : لیزنا
 حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی ایران در ژاپن در ادامه پیگیری تعاملات و ارتباطات فرهنگی دو كشور با حضور در کتابخانه ملی مجلس ژاپن با مسئول بخش بین‌الملل آن دیدار كرد و با وی درباره زمینه‌های همکاری گفت‌وگو كرد.
بازدید رایزن فرهنگی ایران از كتابخانه ملی ژاپن

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دیوسالار در این گفت‌وگو ضمن معرفی فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن، گفت: ظرفیت‌های کتابخانه‌ای در ایران در جایگاه بسیار مهم و ارزشمندی در سطح جهانی قرار دارد و کتابخانه‌های ملی، آستان قدس رضوی، مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله مرعشی و ... در کنار کتابخانه‌های دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی نمونه‌هایی از این مجموعه‌ها با استانداردهای ویژه هستند.

وی سپس به تعاملات جدی این کتابخانه‌ها با مراکز مهم در سطح جهانی هم اشاره کرد و افزود: در کنار فضای کتابخانه‌ای، موضوعات آموزشی، تعمیر و نگهداری نسخ خطی، تبادل اطلاعات و تجربیات، بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالا و به روز علم و تکنولوژی و ... زمینه‌های تعاملات گسترده را فراهم كرده و به نظر می‌رسد با توجه به ارتباطات دو کشور در حوزه‌های متنوع، ضروری است در حوزه کتابخانه‌ای نیز همکاری‌ها را گسترش داد.

رایزن فرهنگی کشورمان در ژاپن همچنین به ضرورت رفت‌وآمدها در سطوح عالی و کارشناسی اشاره كرد و افزود: آمادگی لازم برای زمینه‌سازی اینگونه تعاملات وجود دارد و اطمینان دارم با علاقمندی که در مسئولان دو طرف برای توسعه روابط وجود دارد، بتوان برنامه‌ریزی لازم را به انجام رساند.

وی در ادامه پیشنهادهای اجرایی مرتبط به همکاری‌های کتابخانه‌ای را ارایه داد.

در ادامه کاوائی میهو، مسئول بخش بین‌الملل کتابخانه ملی مجلس ژاپن با تشریح برخی زمینه‌های همکاری، در خصوص فعالیت‌ها و ظرفیت‌های کتابخانه ملی مجلس ژاپن توضیحاتی را ارایه داد.

گفتنی است؛ کتابخانه ملی مجلس ژاپن دارای ۴۰ میلیون کتاب در دو شعبه توکیو و کیوتو است.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: