کد خبر: 34978
تاریخ انتشار: دوشنبه, 21 خرداد 1397 - 14:04

داخلی

»

اخبار کتاب

رمان بیل کلینتون منتشر شد

رئیس جمهور گمشده در کتابفروشی های آمریکا

منبع : لیزنا
بیل کلینتون، رئیس جمهور اسبق آمریکا جزئیات زندگی در کاخ سفید را در رمان «رئیس جمهور گمشده است» شرح داد.
رئیس جمهور گمشده در کتابفروشی های آمریکا

به گزارش لیزنا به نقل از واشنگتن پست، هفته گذشته در تئاتر «وارنر» در واشنگتن، بیل کلینتون، رئیس جمهور پیشین آمریکا، رمان سیاسی «رئیس جمهور گمشده است» (The President Is Missing) را که با همکاری جیمز پترسون، یکی از موفق ترین نویسندگان جهان نوشته است، ارائه کرد.

داستان این کتاب در مورد حمله سایبری دوباره به آمریکاست  که تنها رئیس جمهور می تواند این کشور را نجات دهد.

کلینتون قبلا چهار کتاب تالیف کرده است که یکی از آنها به نام «زندگی من»، پرفروش شد. رمان پرطرفدار «رئیس جمهور گمشده است» اولین اثر هنری اوست؛ با این حال، این رمان اولین کتاب در زمینه ادبیات داستانی، که توسط رئیس جمهور آمریکا نوشته شده باشد، نیست. سابقا در سال 2003، جیمی کارتر یک رمان جدی با موضوع جنگ برای استقلال تحت عنوان «آشیانه هورنت» (Nest of Hornets) منتشر کرد. دونالد تراپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا نیز استاد فانتزی و توهمات عاشقانه است!

با این وجود، تالیف کتاب «رئیس جمهور گمشده» رویدادی غیر معمول است. به گفته ناشر، این اولین رمان از اطلاعات مربوط جزئیات بسیار خصوصی است که فقط رئيس جمهور می داند.

طبق گفته بیل کلینتون، در کتاب جرئیات زندگی در کاخ سفید کاملا شرح داده شده است؛ از بولینگ در زیر زمین تا دویدن بر روی تردمیل در اتاق خواب رئيس جمهور. او گفت: «ما سعی کردیم جزئیات را تا جای ممکن به صورت دقیق توصیف کنیم.»

کلینتون در مصاحبه ای با بی‌بی‌سی اعلام کرد که پس از تماشای سریالی درباره زندگی در کاخ سفید، خواست تا زندگی واقعی رئیس جمهور را نشان دهد: من چند فصل اول «خانه پوشالی» را نگاه کردم. سری اول آن بسیار خوب بود.

 او اضافه کرد: من مدت زمانی طولانی سریال «رسوایی» را هم تماشا کردم. بسیاری از افرادی که روی آن کار می کردند، دوستان و همکاران من بودند. اما وقتی که من هر دو سریال را دیدم، فکر کردم: آه خدایا! بسیاری تصور می کنند این طبیعی است که مردم در کاخ سفید، افراد دیگر را بکشند. حتی ممکن است رییس جمهور کسی را کشته باشد. و سپس آنها این واقعیت را قبول نخواهند کرد که در کاخ سفید افرادی هستند که هر روز بیدار می شوند و مانند آنان آنچه را که فکر می کنند درست است، انجام می دهند.

کلینتون در سال 1992 به عنوان رئیس جمهور، که سخت ترین کار در دنیا است، انتخاب شد و دو دوره در این مقام فعالیت کرد. او تاکید کرد: من می خواهم خوانندگان ببینند که این افراد، آدم هایی واقعی هستند که کارهایی واقعی انجام می دهند. آنها تصمیم گیری می کنند و تصمیمات آنها بر زندگی شما تأثیر می گذارد .

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: من عاشق رمان هستم و تعداد زیادی از آنها را خوانده ام. چنانچه سومین کتاب از سه گانه «گنجشک سرخ»، جیسون متیوز را به تازگی تمام کردم. او همچنین گفت که تمام 25 کتاب پترسون در مورد کارآگاه الکسای کراس را با علاقه خوانده است. بیل کلینتون بیان کرد: من تا اوائل دهه 1980 به رمان های جنایی و محلی علاقه خاصی نداشتم. ولی بعدا در این کتاب ها غرق شدم.

از آن زمان، کلینتون رویای نوشتن کتاب خود را داشت. او گفت: من همیشه این را می خواستم.

ضمنا، سریال کتاب نیز در سال 2019 پخش خواهد شد. یک شبکه بزرگ کابلی به نام  Showtime حق پخش روی آن را به دست آورد و تیمش شروع به ضبط قسمت ها کرده است.

مترجم: زهرا شریفی

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: