کد خبر: 34980
تاریخ انتشار: دوشنبه, 21 خرداد 1397 - 16:13

داخلی

»

اخبار کتاب

برگزاری آئین پایان دوره نخستین کارگاه رمان در بنیاد شعر و ادبیات داستانی

منبع : لیزنا
عصر یکشنبه، 20 خرداد ماه،  بنیاد شعر و ادبیات داستانی  ایرانیان میزبان اعضای نخستین کارگاه پیشرفته رمان بود.
برگزاری آئین پایان دوره نخستین کارگاه رمان در بنیاد شعر و ادبیات داستانی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، در این برنامه که با حضور احمد دهقان، مدرس این دوره و خسروباباخانی، ابراهیم زاهدی مطلق و مدیران بنیاد برگزار شد، جمعی از ادب‌جویان کارگاه در یک برنامه متن‌خوانی روایت‌هایی از 20 ماه حضور خود در این دوره خلاقه ارائه کردند.

در ادامه، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی با تشریح روند برگزاری این کارگاه گفت: امروز دلیل جمع‌شدن ما، تقدیر و تشکر از زحمات معلمی است که بیش از 20 ماه زندگی خود را وقف داستان‌نویسان جوانی کرده است که به طور حتم، اسامی آنان را به زودی در بین‌رمان‌نویسان خوب کشور خواهیم شنید.

مهدی قزلی در ادامه گفت: دوره‌ای که از شهریور 95 آغاز شد و قرار بود ظرف 10 ماه به پایان برسد، با ممارست اعضا و حمایت احمد دهقان بیش از 20 ماه به طول انجامید؛ یعنی داستان‌نویسان جوان 2 برابر مهلت زمانی تعیین‌شده برای تکمیل رمان‌شان فرصت یافتند تا از استادشان بیشتر بیاموزند و به اصطلاح صیقل بیشتری به اثر خود بدهند.

وی افزود: در ابتدا پیش‌بینی ما این بود که نهایتا به سه یا چهار رمان در این دوره برسیم، ولی امروز با افتخار اعلام می‌کنم که هر شانزده عضو دوره، رمان‌هایی نوشته‌اند که یا در انتظار چاپ هستند و یا مراحل پایانی بازنویسی را می‌گذرانند.

در ادامه این برنامه، احمد دهقان که هدایت این رمان‌نویسان جوان را برعهده داشت در سخنانی گفت: ابتدا شرایط پذیرش را طوری قرار دادیم که فقط کسانی بتوانند حضور پیدا کنند که پیش از این کتابی منتشر نکرده‌اند، ولی امروز ادعا می‌کنم شانزده داستان‌نویس با آتیه‌ای روشن در ادبیات اینجا حضور دارند که من افتخار معلمی آنها را داشته‌ام و بی‌صبرانه منتظر انتشار رمان یکایک آنها هستم.

این برنامه با تقدیر از احمد دهقان و صرف افطار به پایان رسید.

گفتنی است، دومین کارگاه پیشرفته رمان با هدایت محمدرضا بایرامی برگزار خواهد شد و مهلت ثبت‌نام آن تا 26 خرداد ماه است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: