افتتاح دوره تابستانی آموزش زبان فارسی در سوریه

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این دوره بیش از 93 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که در هشت سطح شامل 6 مرحله دوره کامل آموزش زبان فارسی و 2 مرحله تکمیلی تقسیم می‌شوند.

در مراسم افتتاحیه این دوره آموزش زبان فارسی، هادی تسخیری، وابسته فرهنگی كشورمان در سوریه از ویژگی‌های زبان فارسی صحبت کرد و طی آن گفت: خدمت به زبان و ادبیات فارسی کار پریمن و برکتی است.

محمد فراس حلباوی، مدرس دوره‌های تکمیلی آموزش زبان فارسی در رایزنی فرهنگی ایران و مدرس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دمشق نیز درباره آموزش زبان فارسی و مهارت‌های چهارگانه و وجوه اشتراک و افتراق دو زبان عربی و فارسی صحبت کرد.

وی همچنین به راهکارهای مهم یادگیری این زبان و برخی از دشواری‌هایی که فارسی‌آموز با آن مواجه می‌شود، اشاره کرد و درباره لزوم ورود به فضای زبان مقصد و برخورداری و آشنایی با ویژگی‌های فرهنگی و محیطی و فرازبانی آن و دوری از تأثیرات زبان مبدأ در فرآیند یادگیری سخن گفت.

حلباوی در ادامه از زحمات بنیاد سعدی در نشر و گسترش زبان فارسی تشکر و اعلام کرد که آزمون‌های جامع و استاندارد در شرفش برگزاری است و فارسی‌آموزان قادر خواهند بود توانایی‌های مهارت‌های چهارگانه خود را در آن بسنجند و با دریافت گواهی بین‌المللی برای ادامه تحصیلات دانشگاهی یا ورود به بازار کار اقدام کنند.

در ادامه این جلسه فارسی‌آموزان با ارایه پیشنهادها و انتقادات سعی کردند به پیشبرد فرآیند آموزش زبان فارسی کمک کنند.

در پایان به فارغ‌التحصیلان دوره‌های آموزشی سطح هشتم گواهینامه و هدایایی تقدیم شد.

یادآور می شود؛ در میان فارسی‌آموزان دوره تابستانی رایزنی فرهنگی ایران در سوریه، کارمندان اداره آثار باستانی سوریه حضور دارند که در این دوره وارد مرحله چهارم آموزش زبان فارسی می‌شوند. هر دوره دو ماه و نیم به طول می‌انجامد و در آن در هر هفته سه جلسه کلاس تشکیل می‌شود.