رادیو فندق را بشنوید؛ ترویج کتابخوانی

در قسمت اول این پادکست با نام ایرانی بخوانیم کتاب‌های امپراتور کوتوله‌ی سرزمین لی‌لی‌پوت اثر جمشید خانیان، سلحشوران پارله‌آن اثر سیدعلی خواسته، داستان انتقام اثر سیامک گلشیری و برایم شمع روشن کن اثر مریم محمدخانی ازسوی چمران معینی، فاطمه حیدری، سیدمحمدامیر آل‌ایوب - اعضای نوجوان باشگاه کتاب افق - و مینا حدادیان - نویسنده و کتابدار - معرفی می‌شود و مخاطبان می‌‌توانند متن کتاب‌های پیشنهادی را با صدای نویسنده‌ی اثر بشنوند.

قسمت اول رادیو فندق با نام ایرانی بخوانیم به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و با همکاری گروهی از نوجوانان عضو‌ باشگاه کتاب افق تدوین و منتشر شده است که می‌توانید از اینجا گوش بدهید.

باشگاه کتاب افق در سال ۱۳۸۳ به همت رضا هاشمی‌نژاد، مدیر نشر افق با با هدف ترویج کتاب‌خوانی، ترغیب نوجوانان به خواندن، گفت‌وگوی هدف‌مند درباره‌ی کتاب و دیدار با نویسنده‌ها و مترجم‌ها راه‌اندازی شد. این باشگاه تا سال ۱۳۸۵ فعال بود و نشست‌های هفتگی کتاب‌خوانی و فعالیت‌های کتاب‌محور برای نوجوانان برگزار می‌کرد.  پس از حدود ۱۰ سال وقفه، اردیبهشت سال گذشته عضوگیری دوباره‌ی باشگاه کتاب افق آغاز شد و فعالیت‌های رسمی آن از ۱۸ تیرماه ۱۳۹۶ با برگزاری جشن روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و معرفی نخستین گروه از اعضای جدید آغاز شد. نشر افق تصمیم دارد با حمایت از نوجوانان و جوانانِ کتاب‌خوان و بهره‌گیری از توانایی‌های این نسل، برای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در ایران تلاش کند.