کد خبر: 35612
تاریخ انتشار: شنبه, 23 تیر 1397 - 17:20

داخلی

»

اخبار کتاب

وضعیت آموزش زبان فارسی در پاكستان بررسی شد

منبع : لیزنا
مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه نومل در دیدار با وابسته فرهنگی كشورمان در راولپندی به بررسی وضعیت آموزش زبان فارسی در پاكستان پرداخت.
وضعیت آموزش زبان فارسی در پاكستان بررسی شد

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمد سفیر، مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه نومل پاكستان با حضور در خانه فرهنگ ایران در راولپندی، با بهرام کیان، وابسته فرهنگی كشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار محمد سفیر ضمن اشاره به این نکته که بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه نومل تنها مرکز مورد تأیید کمیسیون آموزش عالی پاکستان است که استاد اعزامی از ایران در آن تدریس می‌کند، در خصوص وضعیت آموزش زبان فارسی در پاکستان اظهار نگرانی كرد.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل وضعیت موجود را نبود آینده شغلی برای فارغ‌التحصیلان این رشته و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری رقبا و شکل‌گیری بازار کار جدید به ویژه برای فراگیران زبان چینی دانست.

مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه نومل در ادامه گزارشی در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های این گروه ارایه داد و خواستار مشاركت خانه فرهنگ ایران با دانشگاه نومل در برگزاری همایش بین‌المللی اقبال در پاییز آینده شد.

در ادامه این دیدار بهرام کیان، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در راولپندی، با بیان سخنانی گفت: حساسیت و پیگیری برای کم‌رنگ نشدن علاقه دانشجویان به رشته زبان و ادبیات فارسی مهم و ضروری است. امیدوارم با همکاری دانشگاه نومل بتوانیم گام‌های عملی در راستای ارتقای سطح زبان و ادبیات فارسی در پاکستان برداریم.

كیان همچنین با تأکید بر این نکته که مباحث اقتصادی و اشتغال، مشوق‌های دانشجویان برای انتخاب رشته هستند، گفت: تجربه و سوابق امر نشان داده است که جذابیت و کشش زبان و ادبیات فارسی هم در علاقمندی دانشجویان بی‌تأثیر نیست و بسیاری از اساتید و ایران‌شناسان مجذوب زیبایی‌های زبان و ادبیات فارسی شده‌اند. ضمن تلاش و پیگیری امور برای رونق دادن به اشتغال فارغ‌التحصیلان زبان و ادبیات فارسی می‌توانیم با بهره‌گیری از شیوه‌های متعدد، این رشته را به دانشجویان بیشتری معرفی و پیشنهاد کنیم.

گفتنی است؛ دانشگاه نومل در سال 1969میلادی تأسیس شده است. 26 ‏کرسی زبان‌های مختلف همچون انگلیسی، چینی، ‏فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، کره‌ای، فارسی دَری و غیره ‏در این دانشگاه فعالیت می‌كنند. بخش زبان فارسی این دانشگاه از بدو تأسیس ‏دانشگاه نومل ‏دایر بوده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: