کد خبر: 35713
تاریخ انتشار: سه شنبه, 26 تیر 1397 - 14:57

داخلی

»

اخبار کتاب

اعزام استادان زبان فارسی دانشگاه‌های بنگلادش به ایران

منبع : لیزنا
4 تن از استادان زبان فارسی در بنگلادش از دانشگاه‌های راجشاهی و داکا، برای شرکت در دوره دانش‌افزایی مدرسان زبان فارسی که از سوی بنیاد سعدی برگزار خواهد شد، شركت می‌كنند.
اعزام استادان زبان فارسی دانشگاه‌های بنگلادش به ایران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کمال‌الدین، نذرالاسلام و سید ابوعبدالله، استادان و مدرسان زبان فارسی در دانشگاه راجشاهی و نیز احسن الهادی، مدرس زبان فارسی دانشگاه داکا، به همت رایزنی فرهنگی ایران در دوره دانش‌افزایی مدرسان زبان فارسی بنیاد سعدی، شركت خواهند كرد.

این استادان زبان و ادبیات فارسی در آستانه عزیمت به ایران با حضور در رایزنی فرهنگی كشورمان با سید موسی حسینی، رایزن فرهنگی ایران در بنگلادش دیدار كردند. رایزن فرهنگی كشورمان در این دیدار درباره برنامه‌های آموزشی بنیاد سعدی برای ارتقای سطح دانش استادان توضیحات لازم را ارایه داد.

وی همچنین گفت: برگزاری دوره دانش‌افزایی ویژه استادان، تأثیر بسزایی در هماهنگی روش آموزش و روزآمدسازی اطلاعات استادان در مسایل مربوط به آموزش زبان فارسی و ایران‌شناسی، به همراه خواهد داشت.

حسینی در ادامه استقبال مناسب استادان فارسی بنگلادش برای شرکت در دوره دانش‌افزایی را مورد تمجید قرار داد و گفت: بدون تردید شرکت شما در این دوره در آشنایی‌تان با جدیدترین متد آموزش زبان فارسی و همچنین شناخت هرچه بهتر از ایران امروز کمک خواهد كرد.

در ادامه این دیدار، استادان زبان فارسی از توجه ویژه مسئولین جمهوری اسلامی ایران در فراهم سازی برگزاری دوره دانش‌افزایی استادان زبان فارسی قدردانی كردند.

همچنین در این دیدار برخی مشکلات موجود در روش آموزش زبان فارسی در دانشگاه‌های بنگلادش مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: