کد خبر: 35719
تاریخ انتشار: سه شنبه, 26 تیر 1397 - 16:27

داخلی

»

اخبار کتاب

برگزاری برنامه‌های جنبی جوایز ملی به انجمن‌های ادبی واگذار می‌شود

منبع : لیزنا
پس از برگزاری نخستین «مجمع انجمن‌های ادبی» در اردیبهشت سال جاری و با هدف استفاده هرچه بیش‌تر از ظرفیت‌های موجود در‌ «آیین‌نامه امور انجمن های ادبی» و نیز به منظور ارتقاء توانایی‌های انجمن‌های ادبی سراسر کشور، «شیوه‌نامه‌ اجرایی امور انجمن‌های ادبی» از سوی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد.
برگزاری برنامه‌های جنبی جوایز ملی به انجمن‌های ادبی واگذار می‌شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، این شیوه‌نامه که در دو بخش «اقدامات ستادی – مدیریتی» و «راهبردهای توانمندسازی» تدوین شده است، موضوع پیگیری و تحقق کلیه امور اجرایی، همچنین ارتباط انجمن‌های ادبی و دبیر مجمع و خانه انجمن‌های ادبی مشخص شده است.

در بخش «اقدامات ستادی – مدیریتی» نظام حمایت از برنامه‌ها و طرح‌های انجمن‌های ادبی و شیوه برگزاری مجامع استانی و مجمع عمومی سالانه معین شده و در بخش «راهبردهای توانمندسازی» مواردی همچون شیوه‌های استعدادیابی و اولویت‌بخشی به برنامه‌های ادبی و توصیه به ادارات کل ارشاد استان‌ها برای سپردن برگزاری برنامه‌های ادبی به انجمن‌های ادبی آمده است.

همچنین در این شیوه‌نامه توصیه شده است، در برگزاری برنامه‌ها و محافل جنبی جشنواره‌های ملی در حوزه ادبیات، از توان علمی و اجرایی انجمن‌های ادبی فعال کمک گرفته می‌شود و هدف‌گذاری برای سپردن امور یادشده به انجمن‌های ادبی مدنظر قرار گیرد.

این گزارش می‌افزاید، پس از ابلاغ آئین‌نامه امور انجمن‌های ادبی از سوی دکتر سیدعباس صالحی در تاریخ ۸ بهمن‌ماه ۹۶، نخستین مجمع عمومی انجمن‌های ادبی در اردیبهشت ماه امسال با حضور بیش از ۳۰۰ دبیرِ انجمن در تهران برگزار شد و این مجمع کار خود را با انتخابِ غلامرضا طریقی به عنوان «دبیر مجمع انجمن‌های ادبی» آغاز کرد.

پس از برگزاری نخستین مجمع عمومی، «کارگروه امور انجمن‌های ادبی» با بررسیِ مدارکِ ارسالیِ بیش از ۲۳۰ انجمن کار صدور شناسه و ارسال شناسه‌برگ به انجمن‌های ادبی را آغاز کرده که از این تعداد تاکنون بیش از ۱۵۰ انجمن با تکمیل مدارک و تایید اعضای گارگروه، شناسه‌ خود را از طریق‌ سامانه امور انجمن‌‌های ادبی به ادرس HLCLUBS.ir دریافت کرده‌اند.

بر پایه این گزارش، روند بررسی مدارک سایر انجمن‌هایی که مدارک خود را به صورت کامل ارسال کرده‌اند به طور مستمر توسط «کارگروه امور انجمن‌های ادبی» در حال انجام است و اوایل مردادماه کار اعطای شناسه انجمن‌هایی که مدارک خود را تا به امروز به صورت کامل ارسال کرده‌اند پایان می‌یابد.

گفتنی است، پیش از این در بهمن ماه سال گذشته، با ابلاغ «آئین نامه امور انجمن‌های ادبی» توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کلیه امور اجرایی انجمنهای ادبی به کارگروهی با ریاست مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان واگذار شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: