کد خبر: 35962
تاریخ انتشار: شنبه, 06 مرداد 1397 - 10:59

داخلی

»

اخبار کتاب

حضور دو کتاب انتشارات قدیانی در میان کتاب‌های شایسته تقدیر جایزه کتاب سال

منبع : لیزنا
از دوکتاب قدیانی به عنوان کتاب‌های شایسته تقدیر در سی‌و‌چهارمین دوره جایزه کتاب سال تجلیل شد.
حضور دو کتاب انتشارات قدیانی در میان کتاب‌های شایسته تقدیر جایزه کتاب سال

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی انتشارات قدیانی، از «چراهای تاریخ ایران » و «نهج‌البلاغه سید علی موسوی گرمارودی» به عنوان کتاب‌های شایسته تقدیر سی و چهارمین دوره جایزه کتاب سال تجلیل شد.

نهج‌البلاغه بعد از قرآن كريم از متقن‌ترين آثار تاريخ اسلام به‌شمار می‌آید، كه در طول تاريخ مورد تفحص، تصحيح، تفسير و ترجمه‌ عالمان و دانشمندان بسياری بوده است. تواتر در نسخ و عدم تحريف اين اثر شريف از ديگر ويژگي‌های بارز آن است. یکی از ویژ‌گی‌های بارز نهج البلاغه سید علی موسوی گرمارودی، ترجمه آن به‌صورت مسجع است، هنر سجع‌گویی در خاندان پیغمبر (ص) امری طبیعی بوده است. پیش از اسلام، سخن به سجع گفتن در مکه رواج داشت.

کتاب «چراهای تاریخ ایران: از عصر باستان تا پیروزی انقلاب اسلامی»، تالیف مسعود جوادیان و جمعی از نویسندگان که نگاهی‌است اجمالی به تاریخ و تمدن ایران، از دوره‌ باستان تا پیروزی انقلاب اسلامی.  و با شیوه‌ی پرسش و پاسخ، خواننده را با سلسله‌های پادشاهی مختلف، از عصر باستان تا جمهوری اسلامی ایران آشنا می‌کند و همچنین آثار هنری، معماری، طرز پوشش و فنون کشورداری و نظامی آنها را نیز بیان می‌کند.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: