کد خبر: 36318
تاریخ انتشار: شنبه, 20 مرداد 1397 - 14:40

داخلی

»

اخبار کتاب

برگزاری دوره تربیت مدرس مجازی توسط بنیاد سعدی

منبع : لیزنا
 بنیاد سعدی در ادامه دوره های تخصصی خود در زمینه آمادگی برای تدریس زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، دوره تربیت مدرس مجازی را برگزار می‌ کند.
برگزاری دوره تربیت مدرس مجازی توسط بنیاد سعدی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد سعدی، این دوره آموزشی طی 12 جلسه از 21 مرداد آغاز و 25 شهریور خاتمه یافته و جلسات آن، روزهای یکشنبه از ساعت 14 الی 17:30 در محل بنیاد سعدی اجرا می شود.

به گفته مدیر تولید محتوای الکترونیکی بنیاد سعدی، این دوره یکی از دوره‌های آموزشی پیش بینی شده جهت آماده سازی استادان زبان فارسی به غیر فارسی زبانان جهت فعالیت در محیط مجازی است.

احسان طوفانی‌نژاد در همین باره افزود: یکی از مخاطبین اصلی دوره تربیت مدرس مجازی، مؤسسه‌ها و اساتیدی هستند که به دلیل عدم هم‌مکانی با دانشجویان خود، به جای صرف هزینه‌های انتقال استاد یا دانشجو به یک مکان مشترک، بر روی آموزش مجازی سرمایه‌گذاری کرده‌ و به دنبال ارائه آموزش با کیفیتی مشابه و حتی بالاتر از محیط حضوری هستند. از بهترین نمونه‌های این مؤسسات بنیاد سعدی است که آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان را به عهده داشته و مخاطبین آموزش‌ها در این بنیاد افرادی از سراسر نقاط دنیا هستند.

مدیر تولید محتوای الکترونیکی بنیاد سعدی همچنین گفت: با توجه به آماده سازی سامانه آموزش مجازی در بنیاد سعدی، نیاز به آموزش و مهارت افزایی مخاطبین این سامانه وجود دارد. در این بین معلم به عنوان یکی از چهار رکن آموزش مجازی، نقش مهمی در کیفیت دوره‌ها دارد. با این وجود، مهارت‌های الکترونیکی این مدرسان تا کنون در مجموعه فعالیت‌های برگزاری دوره‌های مجازی، مورد غفلت قرار گرفته است.

وی افزود: شرط کافی در ارائه آموزشی با کیفیت، توانمندسازی مدرسین آموزش زبان فارسی در تدریس و فعالیت در این محیط مجازی است.

طوفانی نژاد اظهار امیدواری کرد که شرکت‌کنندگان پس از موفقیت در دوره، قادر باشند یک دوره آموزش مجازی را طراحی و در سامانه آموزش مجازی پیاده سازی کرده و به عنوان مدرس دوره را برگزارکنند.

بنا بر اعلام این خبر، اهداف دوره تربیت مدرس مجازی آشنایی با مبانی آموزش در فضای مجازی، توانمندی در بکارگیری انواع فناوری‌های سخت‌افزای و نرم‌افزاری مورد استفاده در محیط آموزش و یادگیری مجازی، حضور و فعالیت در محیط‌های همزمان و غیرهمزمان مجازی در نقش معلم و یادگیرنده در یک سامانه آموزش مجازی، طراحی و آماده سازی محیط آموزش و یادگیری مجازی جهت فعالیت یادگیرندگان وطراحی و بکارگیری انواع روش‌های ارائه تکلیف، ارزشیابی و پشتیبانی در فضای مجازی است.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این دوره می‌توانند به سایت مرکز آموزش زبان فارسی بنیاد سعدی از طریق این لینک مراجعه کنند.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: