کد خبر: 36380
تاریخ انتشار: دوشنبه, 22 مرداد 1397 - 12:22

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب «جامعه و فرهنگ کوبا» منتشر شد

منبع : لیزنا
کتاب «جامعه و فرهنگ کوبا» از مجموعه كتاب‌های «جامعه و فرهنگ كشورها» به سفارش مرکز مطالعات راهبردی و روابط فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به چاپ رسید.
کتاب «جامعه و فرهنگ کوبا» منتشر شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کتاب «جامعه و فرهنگ کوبا» تألیف مریم حق روستا است كه از سوی گروه انتشاراتی بین‌المللی الهدی (وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) در 408 صفحه به چاپ رسیده است.

این کتاب به بیان تاریخچه، جغرافیا و شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور کوبا می‌پردازد که در خلاصه این کتاب آمده است: کوبا جزیره کوچکی در دریای کارائیب است و جزو مجمع الجزایر آنتیل بزرگ محسوب می‌شود. این کشور در 28 اکتبر 1492 در اولین سفر ماجراجوی اسپانیایی، کریستف کلمب، به تاریخ جهان پیوست. کلمب با ورود به این جزیره آن را زیباترین سرزمینی خواند که چشم‌های انسانی می‌تواند ببیند.

این کتاب از 10 فصل مجزا شامل جغرافیای طبیعی و انسانی، تاریخ، جامعه و سیاست، فرهنگ، فرهنگ عامه / عمومی، زبان و ادبیات، هنر، نظام آموزشی کوبا، رسانه و وسایل ارتباط جمعی و روابط با جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است.

در فصل اول این کتاب به بررسی ترکیب نژادی جامعه کوبا و بحث مهاجرت پرداخته می‌شود و تاریخ کوبا از پیش از میلاد مسیح تا دوره معاصر، تحولات مهم سیاسی و اجتماعی کوبا و همینطور، شخصیت‌های مؤثر سیاسی و اجتماعی از موضوعات مورد بحث در فصل دوم است.

در ادامه، مباحثی چون روابط اجتماعی، ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی بررسی می‌شود. از دیگر مباحث مهم در فصل مذکور، مسئله هویت ملی است که نسبت به تغییراتی که در ساختارهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی صورت می‌گیرد، حساس است.

نظام فرهنگی کوبا از مهمترین مباحث این کتاب است که به توضیح مدیریت فرهنگی و سیاست‌گذاری فرهنگی این کشور پرداخته می‌شود.

در فصل زبان و ادبیات، به طور مفصل درباره این حوزه بحث خواهد شد و سبک‌های ادبی در کوبا، ادبیات کودک، مجلات و انجمن‌های ادبی، چهره‌های شاخص ادبیات نیز معرفی می‌شوند.

بررسی تاریخچه هنر در کوبا، پیشینه تاریخی آموزش در این کشور و بحث رسانه و وسایل ارتباط جمعی و تحلیل روابط کوبا با جمهوری اسلامی ایران از دیگر فصول این کتاب برشمرده می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: