کد خبر: 36781
تاریخ انتشار: سه شنبه, 13 شهریور 1397 - 11:04

داخلی

»

اخبار کتاب

معرفی کتاب «هرسین در سطور رنگ پریده» در سرای اهل قلم

منبع : روابط عمومي موسسه خانه كتاب
معرفی و بررسی کتاب «هرسین در سطور رنگ پریده؛ تاریخ هرسین در دوره قاجار» چهارشنبه (۱۴ شهریورماه) در سرای اهل قلم برگزار می شود.
معرفی کتاب «هرسین در سطور رنگ پریده» در سرای اهل قلم

به گزارش لیزنا، كتاب «هرسين در سطور رنگ پريده؛ تاريخ هرسين در دوره قاجار» چهارشنبه (۱۴ شهريورماه) با حضور علي ططري، امين محمدي و مطلب مطلبي در سراي اهل قلم موسسه خانه كتاب معرفي و بررسي مي شود.

«هرسين در سطور رنگ پريده» همان‌طور كه از نام آن پيداست، كوششي در جهت توصيف و تحليل اوضاع سياسي، اقتصادي، مذهبي و فرهنگي هرسين در دوره قاجار بر اساس اسناد تاريخي موجود در آرشيوهاي كشور است. اسناد مورد استفاده براي نگارش اين اثر در يك بازه زماني ده ساله از سه آرشيو مهم «سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران»، «مركز اسناد مجلس شوراي اسلامي» و «مركز اسناد وزارت امور خارجه» گردآوري و بررسي شده‌اند.

از آنجا كه تاكنون كتابي جامع در تاريخ هرسين نگارش نيافته است، اهميت اين اثر در بررسي همه‌جانبه هرسين براساس منابع موجود و گردآوري و استفاده از اسنادي است كه در پژوهش‌هاي ديگر مورد استفاده قرار نگرفته‌اند.

مخاطبان اصلي كتاب «هرسين در سطور رنگ‌پريده» در وهله اول اهالي تاريخ‌دوست اين شهر هستند؛ اطلاعات گردآوري‌شده در اين اثر بي‌گمان بسياري از آنان را خرسند خواهد كرد. اين كتاب همچنين پژوهشگران و علاقه‌مندان تاريخ محلي دوره قاجار را اقناع خواهد كرد.

معرفي و بررسي كتاب «هرسين در سطور رنگ پريده» چهارشنبه ۱۴ شهريور ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سراي اهل قلم به نشاني خيابان انقلاب اسلامي، خيابان فلسطين جنوبي، كوچه خواجه نصير، پلاك۲ برپا مي‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: