کد خبر: 36933
تاریخ انتشار: سه شنبه, 20 شهریور 1397 - 09:52

داخلی

»

اخبار کتاب

معرفی کتاب «خداحافظ درختان سرو» اثر مژگان شیخی

منبع : انتشارات قدیانی
کتاب «خداحافظ درختان سرو»، داستان زندگی بانو زینب(س) نوشته مژگان شیخی که در پنج مرحله به چاپ مجدد رسیده‌است، برای مطالعه‌ علاقه‌مندان در ماه محرم معرفی می‌شود.
معرفی کتاب «خداحافظ درختان سرو» اثر مژگان شیخی

 به گزارش لیزنا، کتاب «خداحافظ درختان سرو»، داستان زندگی بانو زینب(س) نوشته مژگان شیخی که در پنج مرحله به چاپ مجدد رسیده‌است، در ایام ماه محرم برای مطالعه‌ علاقه‌مندان معرفی می‌شود. حضرت زینب(س) پس از حادثه کربلا، وقتی که به همراه سرهای کشته‌شدگان کربلا به اسارت درآمد، در حضور یزید سخنرانی آتشینی کرد که یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین خطبه‌ها در دفاع از حق و حقیقت حادثه‌ کربلا به شمار می‌آید.

در فرازی از این خطبه آمده است: «... ای یزید! آیا گمان می‌بری این که اطراف زمین و آفاق آسمان را بر ما تنگ گرفتی و راه چاره را بر ما بستی که ما را به مانند کنیزان به اسیری برند، ما نزد خدا خوار و تو سربلند گشته و دارای مقام و منزلت شده‌ای؟... زود باشد که به اجداد خود ملحق شوی و آرزو کنی کاش شل و گنگ بودی و نمی‌گفتی آنچه را که گفتی و نمی‌کردی آنچه را کردی ... به خدا سوگند نشکافتی مگر پوست خود را، و نبریدی مگر گوشت خود را ... ای یزید! هر کید و مکر که داری بکن، هر کوشش که خواهی بنمای، هر جهد که داری به کار گیر، به خدا سوگند هرگز نتوانی نام و یاد ما را محو کنی ... هرگز ننگ این ستم را از خود نتوانی زدود ... روزهای قدرت تو اندک و جمعیت تو رو به پراکندگی است، در روزی که منادی حق ندا کند که لعنت خدا بر ستمکاران باد.»

براي تهيه‌ی اين كتاب علاوه بر مراجعه به كتاب فروشي‌هاي معتبر سراسر كشور، مي‌توانيد براي خريد اينترنتي به نشاني الكترونيكي www.ghadyani.org  نشر قدياني مراجعه كنيد. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: