کد خبر: 37189
تاریخ انتشار: شنبه, 31 شهریور 1397 - 11:09

داخلی

»

اخبار کتاب

نقد کتاب «درآمد به متافیزیک» اثر مارتین هایدگر در شهر کتاب

منبع : شهر کتاب
نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه سوم مهر ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «درآمد به متافیزیک» اختصاص دارد.
نقد کتاب «درآمد به متافیزیک» اثر مارتین هایدگر  در شهر کتاب

 به گزارش لیزنا، کتاب «درآمد به متافیزیک» مارتین هایدگر با ترجمه‌ی انشاءالله رحمتی به همت نشر سوفیا منتشر شده است. این کتاب که نباید آن را با «متافیزیک چیست»، اشتباه گرفت شامل درس‌گفتارهای مارتین هایدگر در نیم‌سال تابستانی ۱۹۳۵ است.

خود هایدگر به نوعی آن را بخش دوم کتاب وجود و زمان دانسته است. در این کتاب پرسش وجود، به شیوه‌ای بدیع و با نکته‌سنجی‌های بسیار و البته همراه با پیامدهای فلسفی، سیاسی و اخلاقی بررسی شده است. می‌توان مباحث اصلی این اثر را ذیل سه حوزه جمع‌بندی کرد: پرسش وجود، هایدگر و یونانیان، سیاست و اخلاق. علاوه بر متن رساله هایدگر، هفت مقاله به قلم هایدگرشناسان که به طور خاص به تفسیر درآمد به متافیزیک می‌پردازند در بخش دوم درج شده است.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه سوم مهر ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «درآمد به متافیزیک» اختصاص دارد که با حضور دکتر بیژن عبدالکریمی، دکتر حسین کلباسی‌اشتری و دکتر انشاءالله رحمتی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: