کد خبر: 37247
تاریخ انتشار: دوشنبه, 02 مهر 1397 - 14:27

داخلی

»

اخبار کتاب

بررسی کارنامه‌ مولوی‌پژوهی در شهر کتاب

منبع : روابط عمومي شهر كتاب
نشست ویژه‌ی شهر کتاب در روز یک‌شنبه ۸ مهر ساعت ۱۶ و در روز بزرگداشت مولوی، به بررسی کارنامه‌ی مولوی‌پژوهی در یک سال گذشته اختصاص دارد.
بررسی کارنامه‌ مولوی‌پژوهی در شهر کتاب

 

به گزارش لیزنا، نشست ویژه‌ی شهر کتاب در روز یک‌شنبه ۸ مهر ساعت ۱۶ و در روز بزرگداشت مولوی، به بررسی کارنامه‌ی مولوی‌پژوهی در یک سال گذشته و دو کتاب «کیمیا، دست‌پرورده‌ی حرم مولانا» نوشته‌ی غلامرضا خاکی و «بی‌من مرو» نوشته‌ی اعظم نادری که به کج‌فهمی‌ها از زندگی و‌ آثار و افکار شمس و مولانا می‌پردازد، اختصاص دارد.

مثنوی‌معنوی عمیق‌تر و غنی‌تر از آنی است که به نظر می‌رسد و مولوی شاهکاری آفریده است که قرن‌هاست در باب این اثر بحث و گفت‌وگو شده و هنوز کمتر کسی است که عمق این اثر جاودان را دریافته باشد. هر سال آثار فراوانی در باب تحلیل و شرح مثنوی و دیگر آثار مولانا نوشته و منتشر می‌شود و می‌توان گفت که کارنامه‌ی مولوی‌پژوهی پربرگ و بار است و در دو دهه‌ی گذشته آثاری به صورت رمان یا پژوهش انتشار یافته که کج‌فهمی‌ها و کژتابی‌هایی در آن دیده می‌شود و ضروری است که این‌ آثار نقد و بررسی شود.

این نشست با حضور دکتر ایرج شهبازی، دکتر محمودرضا اسفندیار، دکتر غلامرضا خاکی و اعظم نادری در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: