کد خبر: 37366
تاریخ انتشار: دوشنبه, 09 مهر 1397 - 15:22

داخلی

»

اخبار کتاب

رونمایی از پوستر سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی

منبع : ستاد اطلاع‌رسانی رویداد‌های ترویج کتاب‌خوانی
پوستر سومین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی منتشر شد.
رونمایی از پوستر سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی

 به گزارش لیزنا،در سومین دوره فعالیت جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی بیش از ۱۷۰۰ شهر و روستا در سراسر ایران برای راه‌انداز باشگاه کتاب‌خوانی اعلام آمادگی کردند و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://bookpromotion.ir/reading-clubs/club-register-3اطلاعات باشگاه‌شان را ثبت کنند. بر اساس این گزارش، ثبت‌نام سومین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی از اول مهرماه آغاز شده و علاقه‌مندان تا پایان وقت اداری روز بیستم مهرماه برای ثبت نام در این رویداد ترویج کتابخوانی فرصت دارند.

پوستر سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی در حاشیه نشست، هم‌اندیشی و آسیب‌شناسی کارگاه‌های جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سرای اهل قلم خانه کتاب با حضور ابراهیم حیدری مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و علی اصغر سیدآبادی مشاور وزیر و قائم مقام ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اساتید و نویسندگان حوزه ادبیات کودک و نوجوان رونمایی شد.

هم‌چنین در نشست هم‌اندیشی و آسیب شناسی کارگاه های جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان ابراهیم حیدری مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی، گفت: در سومین دوره فعالیت جام باشگاه‌های کتابخوانی شهرها و روستاهای بیشتری به نسبت دوره‌های مشارکت داشتند. ما با بهره‌گیری از تجربه دو دوره پیشین کارگاه‌های آموزشی مربی‌ها و تسهیلگران باشگاه‌های کتابخوانی را در استان‌های مختلف کشور برگزار کردیم. در همه استان‌های کشور کارگاه های  آموزشی دو روزه با حضور اساتید مجرب و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان برگزار شد.

هم‌چنین علی اصغر سیدآبادی قائم مقام ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت  جام باشگاه‌ها را فراتر از کتابخوانی دانست و گفت: در این باشگاه‌ها کودکان و نوجوانان علاوه بر مطالعه کتاب و افزایش علاقه‌مندی به کتاب، بچه‌ها با نگاه انتقادی آشنا می‌شوند و همچنین فرصتی فراهم می‌شود تا ذهنیت انتقادی، خلاق و گفت‌وگو محور در میان آن‌ها رشد کند. در حقیقت این باشگاه ها محل بارور شدن و شکوفایی خلاقیت ها و استعداد های کودکان و نوجوانان است.

هم‌چنین در این نشست، فعالان و مربی‌های جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی به طرح دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های‌شان پرداختند و از آن جمله عنوان شد که شرکت کنندگان و تسهیلگران شرکت کننده در کارگاه ها به صورت داوطلبانه در این برنامه ها شرکت کنند. هم‌چنین دیگر پیشنهادها و راهکارهای ارائه شده در این نشست به شرح زیر است.

1- برگزاری کارگاه‌های آموزشی مربی‌ها و تسهیل‌گران باشگاه‌های کتابخوانی در استان‌ها با  اطلاع‌رسانی بهتری صورت گیرد.

2- در استان‌های فعال‌تر و دارای تقاضای بیشتری، امکان و فرصت  بیش‌تری برای تشکیل کارگاه های آموزشی فراهم شود.

3- محتوای کامل برنامه‌ها و مسائل آموزشی در اختیار اساتید و شرکت کنندگان کارگاه‌های قرار گیرد تا به صورت علمی و استفاده از مواد دیداری و شنیداری جذابیت و کیفیت این برنامه ها بالاتر برده شود.

4- در طول سال از باشگاه های تشکیل شده در سراسر کشور بازید شود و مورد حمایت قرار گیرند.

5- از ظرفیت بخش خصوصی جهت برپایی کارگاه های آموزشی کمک گرفته شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: