رونمایی از پوستر سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی

 به گزارش لیزنا،در سومین دوره فعالیت جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی بیش از ۱۷۰۰ شهر و روستا در سراسر ایران برای راه‌انداز باشگاه کتاب‌خوانی اعلام آمادگی کردند و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://bookpromotion.ir/reading-clubs/club-register-3اطلاعات باشگاه‌شان را ثبت کنند. بر اساس این گزارش، ثبت‌نام سومین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی از اول مهرماه آغاز شده و علاقه‌مندان تا پایان وقت اداری روز بیستم مهرماه برای ثبت نام در این رویداد ترویج کتابخوانی فرصت دارند.

پوستر سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی در حاشیه نشست، هم‌اندیشی و آسیب‌شناسی کارگاه‌های جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سرای اهل قلم خانه کتاب با حضور ابراهیم حیدری مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و علی اصغر سیدآبادی مشاور وزیر و قائم مقام ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اساتید و نویسندگان حوزه ادبیات کودک و نوجوان رونمایی شد.

هم‌چنین در نشست هم‌اندیشی و آسیب شناسی کارگاه های جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان ابراهیم حیدری مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی، گفت: در سومین دوره فعالیت جام باشگاه‌های کتابخوانی شهرها و روستاهای بیشتری به نسبت دوره‌های مشارکت داشتند. ما با بهره‌گیری از تجربه دو دوره پیشین کارگاه‌های آموزشی مربی‌ها و تسهیلگران باشگاه‌های کتابخوانی را در استان‌های مختلف کشور برگزار کردیم. در همه استان‌های کشور کارگاه های  آموزشی دو روزه با حضور اساتید مجرب و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان برگزار شد.

هم‌چنین علی اصغر سیدآبادی قائم مقام ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فعالیت  جام باشگاه‌ها را فراتر از کتابخوانی دانست و گفت: در این باشگاه‌ها کودکان و نوجوانان علاوه بر مطالعه کتاب و افزایش علاقه‌مندی به کتاب، بچه‌ها با نگاه انتقادی آشنا می‌شوند و همچنین فرصتی فراهم می‌شود تا ذهنیت انتقادی، خلاق و گفت‌وگو محور در میان آن‌ها رشد کند. در حقیقت این باشگاه ها محل بارور شدن و شکوفایی خلاقیت ها و استعداد های کودکان و نوجوانان است.

هم‌چنین در این نشست، فعالان و مربی‌های جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی به طرح دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های‌شان پرداختند و از آن جمله عنوان شد که شرکت کنندگان و تسهیلگران شرکت کننده در کارگاه ها به صورت داوطلبانه در این برنامه ها شرکت کنند. هم‌چنین دیگر پیشنهادها و راهکارهای ارائه شده در این نشست به شرح زیر است.

1- برگزاری کارگاه‌های آموزشی مربی‌ها و تسهیل‌گران باشگاه‌های کتابخوانی در استان‌ها با  اطلاع‌رسانی بهتری صورت گیرد.

2- در استان‌های فعال‌تر و دارای تقاضای بیشتری، امکان و فرصت  بیش‌تری برای تشکیل کارگاه های آموزشی فراهم شود.

3- محتوای کامل برنامه‌ها و مسائل آموزشی در اختیار اساتید و شرکت کنندگان کارگاه‌های قرار گیرد تا به صورت علمی و استفاده از مواد دیداری و شنیداری جذابیت و کیفیت این برنامه ها بالاتر برده شود.

4- در طول سال از باشگاه های تشکیل شده در سراسر کشور بازید شود و مورد حمایت قرار گیرند.

5- از ظرفیت بخش خصوصی جهت برپایی کارگاه های آموزشی کمک گرفته شود.