سعید میر محمد صادق معاون فرهنگی موسسه خانه کتاب شد

 به گزارش لیزنا؛ در متن حکم سیدسعیدمیرمحمد صادق آمده است: «نظر به سوابق و تجارب گرانسنگ جنابعالی به موجب این حکم به عنوان معاون فرهنگی منصوب می شوید. امیدوارم با استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه کتاب وجشنواره های فرهنگی که با موضوع کتاب برگزار می گردند و استفاده از خرد جمعی و بهره گیری از تجربه و تخصص کارشناسان داخلی که به مثابه سرمایه اجتماعی موسسه در طول ربع قرن اندوخته شده است در راستای تحقق برنامه های تدوین شده از سوی هیات امناء، هیات مدیره و اسناد بالا دستی، موفق و موید باشید.

بدیهی است اجرای مشارکتی جشنواره ها و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و انجمن های تخصصی و تشکل های صنفی حوزه نشر و همچنین بهره گیری از ظرفیت جامع علمی کشور برای ارتقاء آن حوزه از اولویت های اینجانب در موسسه خانه کتاب است.

سیدسعیدمیر محمد صادق متولد1348، دانش آموخته دکتری تاریخ ایران دوره اسلامی است و مدیریت طرح و برنامه شبکه جهانی جام جم، سردبیری مجله آیینه میراث، دبیری آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی، دبیری ده دوره جشنواره کتاب و رسانه ملی، مدیر روابط عمومی همایش هشتصدمین سال ولادت مولانا و جشنواره شعر فجر، مدیر مرکز پژوهش و معاون پژوهشی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، مدیر روابط عمومی نخستین همایش بین المللی شاعران ایران و جهان، مدیر روابط عمومی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران(دوره 21 تا 23) و نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، دبیر اجرایی همایش امام علی (ع)، میراث و همایش علمی فلسفی خواجه نصیرالدین طوسی، مدیر روابط عمومی دومین و چهارمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، مشاور علمی و فرهنگی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس و دبیر اجرایی دومین جشنواره خاطره نویسی کتابداران را در کارنامه خود دارد.

وی همچنین صاحب آثاری همچون بدایع الاخبار، ظفرنامه، بازگشتگان(مروری به قیام توابین) به روایت تاریخ طبری، تاریخ جهان آرای عباسی، مراسلات تهران(اسناد و نامه های شخصی و دولتی میرزا حسین خان مبصرالسلطنه)، سرگذشت شاه سلطان محمد خدابنده(بازنویسی و تلخیص کتاب نقاوه الاثر) است.

وی همچنین، برنده جایزه هفتمین جشنواره کتاب فصل و نهمین دوره آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی برای تصحیح کتاب «ظفرنامه شرف الدین علی  یزدی» شده است.