کد خبر: 38369
تاریخ انتشار: شنبه, 29 دی 1397 - 13:28

داخلی

»

اخبار کتاب

عصری با کریستوف بورگل در شهر کتاب

منبع : روابط عمومی مرکز فرهنگی شهر کتاب
نشست هفتگی شهر کتاب به «عصری با کریستوف بورگل» اختصاص دارد.
عصری با کریستوف بورگل در شهر کتاب

به گزارش لیزنا، یوهان کریستوف بورگل، یکی از برجسته‌ترین ایران‌شناسان کنونی اروپاست که در ۱۹۳۱ میلادی متولد شده است. وی رئیس انستیتوی مطالعات اسلامی و استاد اسلام‌شناسی دانشگاه برن سوئیس است. او چندین دهه پژوهش‌های متعدد ادبی و عرفانی در زمینه‌ی فرهنگ ایرانی، ترکی و اردو انجام داده است. ترجمه‌های او از آثار مولوی، نظامی، حافظ و ... بسیار ارزشمند است و آثارش درباره‌ی حافظ و مولوی با عنوان‌های «سه رساله درباره‌ی حافظ»، «نور و سماع» و «میراث مولوی» به فارسی ترجمه ودر ایران منتشر شده است. از جمله کارهای باارزش وی گزیده‌ی کاملی از ادبیات عرب به زبان آلمانی است با عنوان «هزار و یک دنیا، ادبیات کلاسیک عربی از قرآن تا ابن‌خلدون». چند نمونه‌ی دیگر از میان آثار بورگل می‌توان از «بال سیمرغ، سِحر حلال از هنرهای اسلام قرون وسطی» و «جبروت و قدرت، دین و دنیا در اسلام» نام برد.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه دوم بهمن ساعت ۱۶:۳۰ به «عصری با کریستوف بورگل» اختصاص دارد که با حضور توماس ویدمر (رایزن فرهنگی سوئیس در ایران)، اصغر دادبه، مریم مشرف، علی عبداللهی و با یادداشت کارلو ساکونه، ناهید نوروزی از دانشگاه بولونیا در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود و در باب خدمات علمی و فرهنگی یوهان کریستوف بورگل در حوزه‌ی ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی بحث و گفت‌وگو می‌شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: