کد خبر: 38543
تاریخ انتشار: سه شنبه, 09 بهمن 1397 - 09:20

داخلی

»

اخبار کتاب

طلوع روز چهارم در نیستان

منبع : روابط عمومی انتشارات نیستان
 کتاب «طلوع روز چهارم» اثر فاطمه سلیمانی ازندریانی از سوی نشر نیستان وارد بازار کتاب ایران شد.
طلوع روز چهارم در نیستان

به گزارش لیزنا، کتاب «طلوع روز چهارم» تازه‌ترین اثر منتشر شده از فاطمه سلیمانی ازندریانی است. نویسنده جوانی که در سال‌های اخیر توانسته با ذوق و قریحه خود فصلی تازه در فضای ادبیات داستانی دینی در ایران بازگشایی کند و آثاری را با زاویه دیدی خلق کند که تا پیش از این نویسندگان این حوزه کمتر به آن دست پیدا کرده بودند.

«طلوع روز چهارم» اثری است داستانی روایی که به شرح ماجرای شکافته شدن دیوار کعبه برای ورود مادر جلیل‌القدر امیر‌المؤمنین علی (ع) به درون آن در زمان ولادت ایشان و در ادامه حضور چهار بانوی پاکدامن آسمانی بر بالین وی برای کمک به این ولادت خجسته می‌پردازد.

این داستان همانند سایر آثار سلیمانی ازندریانی در این ژانر، از داستانی بکر و کمتر پرداخته شده بهره می‌برد که نخستین برگ برنده او برای جلب نظر مخاطبانش به شمار می‌رود و در ادامه شیوه روایت نویسنده است که توانسته با ابداعات او این اثر داستانی را به روایتی مانا و خواندنی مبدل کند

سلیمانی ازندریانی روایت خود را با شرح بی‌تابی و درد فاطمه بنت اسد در لحظات ولادت اما علی (ع) آغاز می‌کند. از دردی که او را به دامان کعبه و خدای او کشانده و جاهلانی که دوست ندارند او را در چنین جایگاهی ببینند. داستان اما در همان فضل نخست به نقطه اوجی شامل ورود او به کعبه می‌انجامد و در آنجا شرح دیدار و تسکینی که آن بانوان پاکدامن به وی برای این ولادت خجسته می‌دهند، اتفاق می‌افتد.

سلیمانی در ادامه، شرح این کمک را در قالب روایتی از زندگی و شخصیت هر یک از بانوان و نوع حضور آنها در این رویداد تکمیل می‌کند.

داستان «طلوع روز چهارم» جدای از این، دربردارنده زبانی فخیم و ستودنی است. زبانی که با فخامت نثر تاریخی سعی کرده حس و حال مادرانه و در عین حال فضای معنوی حاکم بر لحظاتی که بر وی رفته است و روزهای اقامت او در کعبه برای این میلاد خجسته را به شکلی باورپذیر و احساسی برای مخاطب خود بازگو کند.

 فاطمه سلیمانی پیش از این مجموعه داستان «خاکستری یک کابوس» و پس از آن دو رمان «به سپیدی یک رؤیا» و «یک خوشه انگور سرخ» را منتشر کرده است. او به خاطر نگارش رمان «به سپیدی یک رؤیا» به عنوان نامزدی جایزه ادبی پروین اعتصامی نیز دست پیدا کرده است.

کتاب نیستان رمان «طلوع روز چهارم» را در 316 صفحه و با قیمت 45 هزار تومان منتشر کرده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: